Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mark schreef:Sven Hassel - Het bataljon der verdoemden
Sven Hassel's boeken blijven leuk, wat me opviel in dit boek is dat iedereen bijna dood gaat (Porta, de ouwe, Stege, Pluto) terwijl ze in andere boeken nog leven.
Het lijkt wel of dit boek zijn echte verhaal is.
"Joseph Porta, Obergefreiter bij de gratie Gods....."
Sven Hassel ! Ik heb er ook enkele:
-Generaal SS
-Gestapo
-Marsbataljon
-Monte Cassino
-Ik zag ze sneuvelen
-Het bataljon der verdoemden ( Uiteraard )
Ik zoek me al geruime tijd het lazarus naar de overige boeken, die zijn lastig te krijgen omdat ze niet meer uitgebracht worden in Nederland.
Het boek Bataljon de Verdoemden is inderdaad zijn autobiografie, zijn overige boeken zijn romans gebaseerd op de mannen waarmee hij diende. Kijk hier maar eens! Sven rules, zalige pulp!!
Zonder de vreugde te willen verstoren: maar zoek eens naar Hassel op http://www.feldgrau.com. Hassel schijnt een groot deel van zijn eigen geschiedenis verzonnen te hebben...
Het valt mij op dat niemand "De Slag om Duitsland" van M.Hastings heeft gekocht. Of ik moet er overheen hebben gelezen. Ik ben nieuwsgierig naar meningen over dat boek.
Symen, als je KevinP iets wilt vragen (wat ik begrijp uit je bericht) is het misschien handiger hem te mailen of een persoonlijk berichtje te sturen. Dan is de kans groot dat hij het snel leest.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
YPPY schreef:Symen, als je KevinP iets wilt vragen (wat ik begrijp uit je bericht) is het misschien handiger hem te mailen of een persoonlijk berichtje te sturen. Dan is de kans groot dat hij het snel leest.
Ik bedoelde ermee ik had ze bijna van hem gekocht maar had ze alleen nog niet binnen dus in de zin van Dat ik ze nog zou krijgen, maar ik zal het niet meer doen
lexiebabe schreef:Zonder de vreugde te willen verstoren: maar zoek eens naar Hassel op http://www.feldgrau.com. Hassel schijnt een groot deel van zijn eigen geschiedenis verzonnen te hebben...
Neemt niet weg dat zijn boeken leuk kunnen zijn!
Klopt, als je verschillende van zijn boeken gelezen hebt kom je inderdaad veel tegenstrijdigheden tegen. Zijn eerste boek is echter wel autobiografisch, zijn andere boeken zijn fictief maar borduren voort op de mensen waarmee hij diende. Leest lekker weg, gewoon heerlijke pulp!
De oorlog in mei '40 van E.H. Brongers (pocket)
De duitse invasie van Dr. L de Jong (pocket)
De geschiedenis van het derde rijk (bij de boekendump)
De slag om de roerdriehoek van PJH Baghus (had dit boek al een keertje geleend, maar heb het nu zelf )