Ik dacht dat Vietcong stond voor Vietnamese Communist.Michiel schreef: De (Noord-)Vietnamezen werden idd Charlies genoemd. Dit was afkomstig van de afkorting voor viëtcong: VC. Door de radio spreek je letters als namen uit, dus Victor Charlie. Daar is het een afkorting van, correct me if I'm wrong...
scheld namen voor Britten, Amerikanen en andere.
- Nick
- Lid
Infanterie: Königin aller Waffen!
- Charly1975
- Lid
De Vietcong (VC) was een andere strijdkracht dan het Noord-Vietnamese leger (NVA)
Charlie verwijst dus naar de VC (Victor Charlie)
Maar aangezien het in een oorlogssituatie toch niets uitmaakt door wie je beschoten wordt of op wie je schiet en het feit dat (op de uniformen na) het verschil toch niet te zien is tussen de VC en de NVA mag ik aannemen dat ook de NVA soldaten Charlie werden genoemd.
Charlie verwijst dus naar de VC (Victor Charlie)
Maar aangezien het in een oorlogssituatie toch niets uitmaakt door wie je beschoten wordt of op wie je schiet en het feit dat (op de uniformen na) het verschil toch niet te zien is tussen de VC en de NVA mag ik aannemen dat ook de NVA soldaten Charlie werden genoemd.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- mark
- Lid
victor charles, charlie, dinks (dinky toy=klein), slopes (door zwarte ao-dai pyama, die slobberig 'sloppy' werd gedragen door de Vietnamezen) natuurlijk 'rijstkakkers' 'rijstvreters' etc.
Ook ben ik het woord 'zips' wel eens tegengekomen voor vijandelijke vietnamezen (we need arty support, we've got zips in the wire!) maar ik weet niet pcies waar dit vandaankomt.
Maar volgens mij maakte het de Amerikanen die onder vuur kwamen te liggen het niet uit of t nu V.C. guerilla strijders waren of N.V.A. regulars, ze waren allemaal geel en uit op hun dood.
Ook ben ik het woord 'zips' wel eens tegengekomen voor vijandelijke vietnamezen (we need arty support, we've got zips in the wire!) maar ik weet niet pcies waar dit vandaankomt.
Maar volgens mij maakte het de Amerikanen die onder vuur kwamen te liggen het niet uit of t nu V.C. guerilla strijders waren of N.V.A. regulars, ze waren allemaal geel en uit op hun dood.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
- Proxy^
- Lid
- Mike.H
- Lid
- Robert-Jan
- Lid
NIET WAAR!Koen[B] schreef:Jah...where ze fuhrer was born....Bohemisch?.. Bohemië dat is toch een gebied ergens vlakbij Sudetenland?...
KoenThe Longest Day citaat wanneer men versterking vraagt van de pantserdivisies maar dit geweigerd wordt omdat ze fuhrer dodo doet.
in the longest day zeggen ze hitler anrufen? die bohemische general anrufen? auf meinen knieen nach him kommen? Nein blummentrit! nein.
(let niet op mn Duits

-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk