Thunder!.........Flash! Klikklak.....Klikklak-Klikklak.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Kadeeke
- Lid
- Harro
- Lid
Dat klopt, en dat geldt voor alle partijen. Uit een telefoongesprek met een veteraan...johan willaert schreef:Veteranen hebben geen interesse in hoeveel knopen een jasje had, of welke kleur hun uitrusting had....
Wir hatten so fast die gleichen Wagen. Nicht mit 2cm, nur mit MG. Was für Typ? Um die Typbezeichnung hat man sich früher gar keine Gedanken gemacht. Wir hatten jedenfalls so ne Ringantenne drauf.
Kadeeke
, heb ergens gelezen dat er zelf bandspelers gedropt of geplaatst werden met gevechtsgeluiden om de Duitsers horendol te maken.
Nee geen bandspelers. Bij de Britse dropping van de Ruperts sprongen ook een aantal mannen van de SAS mee. Deze hadden opwindbare platenspelers met platen met gevechts geluiden. Dit om de Duiters in verwarring te brengen en de indruk te geven dat er een grote gevechtsgroep was afgesprongen.
, heb ergens gelezen dat er zelf bandspelers gedropt of geplaatst werden met gevechtsgeluiden om de Duitsers horendol te maken.
Nee geen bandspelers. Bij de Britse dropping van de Ruperts sprongen ook een aantal mannen van de SAS mee. Deze hadden opwindbare platenspelers met platen met gevechts geluiden. Dit om de Duiters in verwarring te brengen en de indruk te geven dat er een grote gevechtsgroep was afgesprongen.
Wat ik bedoel herken je een enfield schot als je hem hoort?
Voor veel Duitsers was een enfield schot niet een allerdaags bekend geluid. Dus of het een afgespeelde opname is van schieten of daadwerkelijk schieten dat verschil hoeft snachts in het donker met allerlei weerkaatsingen helemaal niet duidelijk te zijn. En daarbij de SAS soldaten schoten zelf ook nog echt. Je hoort allelei schoten en de kogels vliegen om je heen. Al gauw krijg je het idee dat er veel meer soldaten zijn dan er in werkelijkheid zijn.
Na een schietpartij te hebben veroorzaakt vertrokken de SAS soldaten en begonnen ergens anders opnieuw. Waardoor men dacht dat er grote eenheden geland moesten zijn want men hoorde op verschillende plaatsen schietgeluiden.
op de onderste website staat iets over deze afleidings actie met in hoofdzaak de (echte) Rupert
http://home.att.net/~1.elliott/paratroo ... ysite.html
De Duitsers hebben ook gebruikt gemaakt van parapoppen ter afleiding en het veroorzaken als chaos in mei 40.
Voor veel Duitsers was een enfield schot niet een allerdaags bekend geluid. Dus of het een afgespeelde opname is van schieten of daadwerkelijk schieten dat verschil hoeft snachts in het donker met allerlei weerkaatsingen helemaal niet duidelijk te zijn. En daarbij de SAS soldaten schoten zelf ook nog echt. Je hoort allelei schoten en de kogels vliegen om je heen. Al gauw krijg je het idee dat er veel meer soldaten zijn dan er in werkelijkheid zijn.
Na een schietpartij te hebben veroorzaakt vertrokken de SAS soldaten en begonnen ergens anders opnieuw. Waardoor men dacht dat er grote eenheden geland moesten zijn want men hoorde op verschillende plaatsen schietgeluiden.
op de onderste website staat iets over deze afleidings actie met in hoofdzaak de (echte) Rupert
http://home.att.net/~1.elliott/paratroo ... ysite.html
De Duitsers hebben ook gebruikt gemaakt van parapoppen ter afleiding en het veroorzaken als chaos in mei 40.
-
- Lid
Ja dat was mij ook opgevallen. Ik zie ook wel eens in films dat de bolt van het geweer omhoog staat. Niet vergrendeld dus. Wat gebeurt er dan, als je schiet?johan willaert schreef:Ja, en twee keer schieten met een K98 zonder te herladen...C. Works schreef:Maar zou die scene uit "the longest day" ook op een waargebeurde gebeurtenis berusten?![]()
JOhan
En volgens mij is het Flash > Thunder, aangezien eerst de bliksem komt en dan de donder. Logisch.
- Harro
- Lid
Ik dacht dat ze er nooit mee zouden komenb2-t2 schreef:En volgens mij is het Flash > Thunder, aangezien eerst de bliksem komt en dan de donder. Logisch.

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Helemaal niets. De grendel moet omlaag. Maar je hebt type geweren waar het lijkt alsof de grendel=bolt niet omlaag staat. Dit omdat ze niet naar onderen gebogen zijn.b2-t2 schreef: Ja dat was mij ook opgevallen. Ik zie ook wel eens in films dat de bolt van het geweer omhoog staat. Niet vergrendeld dus. Wat gebeurt er dan, als je schiet?
Misschien niet duidelijk maar als een grendel niet goed gesloten is kan je niet schieten.
Misschien dat er uitzonderingen zijn.