Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
BRUNSSUM (ANP) - De politie heeft vrijdagmiddag een 26-jarige man uit Brunssum gearresteerd. In diens woning vond de politie niet alleen aan de muur hangende SS-vlaggen, maar ook wapentuig, meldde de politie zondag.
De man had vier brisantgranaten in huis, waarvan er twee op scherp stonden. Verder nam de politie een riotgun, Lonsdale-kleding en een grote hoeveelheid geweerpatronen in beslag. De politie onderzoekt wat de man met dit wapentuig en de vlaggen voor had. De man is ingesloten.
De politie kwam bij toeval de wapens en vlaggen op het spoor na een melding dat er een gaslek was in de woning. De bewoner was niet thuis, waarop brandweer en politie zelf een toegang forceerden. Vlak daarna kwam de man thuis en werd hij in zijn kraag gevat.
De man had vier brisantgranaten in huis, waarvan er twee op scherp stonden. Verder nam de politie een riotgun, Lonsdale-kleding en een grote hoeveelheid geweerpatronen in beslag.
Is hij ook nog z'n kleren kwijt!
Je krijgt dan vast een flinke explosie als er een vonkje bij de hele boel komt!
Best dom,
Als die jongen toch zo`n vlag aan de muur wil hangen mag hij toch zelf weten in zijn huis?
En wat de munitie en dergelijke kan ik me begrijpen dat het weg is maar de rest beetje vaag....
Zolang het van buiten af niet te zien is mogen ze er niks aan doen volgens mij.
Hij brengt de eventuele gedachten erbij misschien wel helemaal niet naar buiten.
En wat lonsdale kleding betreft waarom word die apart genoemd om de link van neo nazi ?
Oke er zal een groep zijn die het daarom draagt maar ook een grote groep die het daarom niet draagt.
En het is een sportkledingmerk van boxen en staan geen dergelijke symbolen op.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
Wat maakt een paar vlaggentjes nu uit? Niemand ziet ze toch alleen degene die in zijn huis wonen/komen. ZO erg is dat toch niet? Raar volk die blauwe (politie)
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Hmmm idd waarom zou je de vlaggen niet in je huis mogen hebben? En wat lonsdale kleding er nou weer mee te maken heeft wapentuig ok logisch dat mag je niet hebben maar ik vind er wel weer een paar flapredenen tussen staan
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Klinkt misschien heel dom, en ik zal er geheid weer flink van langs krijgen hier MAAR
Lonsdale klediing EN Nazi vlaggen geeft toch al snel te denken aan neonazisme... Al dat lompe whitepower gedoe van die lonsdale dragers... plus het feit dat er wapentuig gevonden is waar de man blijkbaar geen vergunning voor had mag hij van mij wel een tijd achter de tralies.
Tsja je vraagt er zelf om bob Ik draag ook lonsdale kleding, ik heb ook een duits uniform op mijn kamer staan en allerlei andere duitse spullen met hakenkruizen. Zoals veel verzamelaars heb ook ik een k98 bayonet. Maakt mij dat dan ook een neo nazi?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Op zich ben ik het met Bob eens. Het is nl. wel verdacht als er van zulke vlaggen hangen en ook nog eens Londsdale kleding wordt gevonden.
Maar aan de andere kant kan ik me ook vinden met Alex. Als je gewoon verzamelaar bent en je draagt toevallig Londsdale omdat je het een mooi merk vind (of het was in de uitverkoop ) wat dan ??
Overigens denk ik wel dat de politie meerdere vermoedens heeft gehad met betrekking tot de ideeen van de bewoner om tot in-beslagname over te gaan.