Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Veltro schreef:Ik denk toch dat die onderverdeling een spinsel is van de schrijver van die desbetreffende site.
Dat de Fiat G.50 Freccia en de Macchi Mc.200 Seatta in dezelfde lijn worden ingedeeld is nog te volgen, maar dat de Reggiane Re.2000 Falco erbij staat klopt al niet. Dit toestel is door de vele ontwikkelings problemen nooit als eerstelijnsjager door de luchtmacht ingezet. Het toestel is uiteindelijk door de Marine als escortevliegtuig vanaf land en de slagschepen ingezet.
Om vervolgens de Macchi Mc.202 Folgore en Regianne Re.2001 Falco II bij elkaar te zetten is nog vreemder. De Regianne is namelijk een jachtbommenwerper net als de 2002.
Voor de derde serie kan men zeggen dat de Reggiane Re.2005 Sagittario er weer eerder was dan de andere twee in het rijtje.
Volgens mij heeft de schrijver gewoon een periode gepakt en hierin vliegtuigen geplaatst toen in gebruik zijnde.
Wat vind jij eigenlijk van de Campini Caproni N-1? Hoort ie in hetzelfde rijtje als de Gloster Meteor en Messerschmitt 262?
Veltro
Oke dat zal dan heel goed kunnen... srry for the confusion
hmm de Campini Caproni N-1 denk ik nog een generatie ervoor.. deze maakte zijn eerste vlucht al op 27 Augustus 1940, de Meteor in 1942 en deze was wel ingezet in de frontlinie en de Caproni niet... de Me-262 was écht een goed ontwerp wat -door Hitler's fout.. hij wilde ze als bommenwerper ipv. jager inzetten- te weinig naar mijn mening is ingezet... hij kon al in 1944 ingezet worden, maar dankzij Ome Adolf werd hij pas in 1945 ingezet toen alles al verloren was...
ik denk eerder dat je de Reggiane Re.2007 in dat rijtje kan plaatsen...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Van de Reggiane Re.2007 is slecht een nooit afgebouwd prototype gebouwd. Het is daarom moeilijk om het bij de Messerschmitt of de Gloster te plaatsen. Ik vind het toestel wel wat vergelijkingen hebben met de Amerikaanse jets, thunderjet/thunderstreak. De amerikanen hebben de onderdelen van de Reggiane verscheept, dus misschien hebben ze er wel lering uit getrokken.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Veltro schreef:Van de Reggiane Re.2007 is slecht een nooit afgebouwd prototype gebouwd. Het is daarom moeilijk om het bij de Messerschmitt of de Gloster te plaatsen. Ik vind het toestel wel wat vergelijkingen hebben met de Amerikaanse jets, thunderjet/thunderstreak. De amerikanen hebben de onderdelen van de Reggiane verscheept, dus misschien hebben ze er wel lering uit getrokken.
Veltro
ja daar heb je wel gelijk in... jou'n favoriet is dus nog altijd de CR.42 ?... zéeeeker weten ?... ik vind de CR.42 wel wat hebben en in de Woestijn vochten ze eerst alleen tegen Gloster Gladiator's en dat ging wel gelijk op.. maar tegen Hurricane's, P-40's en Spit's word het moeilijk...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Mike.H schreef:
de Me-262 was écht een goed ontwerp wat -door Hitler's fout.. hij wilde ze als bommenwerper ipv. jager inzetten- te weinig naar mijn mening is ingezet... hij kon al in 1944 ingezet worden, maar dankzij Ome Adolf werd hij pas in 1945 ingezet toen alles al verloren was...
Nee Mike, het was nog erger; De eerste Me 262's werden in juli 1944 ingezet terwijl hij al in oktober 1943 beschikbaar had kunnen zijn, toen de Geallieerden nog lang geen compleet luchtoverwicht boven Europa hadden.......
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Mike.H schreef:
de Me-262 was écht een goed ontwerp wat -door Hitler's fout.. hij wilde ze als bommenwerper ipv. jager inzetten- te weinig naar mijn mening is ingezet... hij kon al in 1944 ingezet worden, maar dankzij Ome Adolf werd hij pas in 1945 ingezet toen alles al verloren was...
Nee Mike, het was nog erger; De eerste Me 262's werden in juli 1944 ingezet terwijl hij al in oktober 1943 beschikbaar had kunnen zijn, toen de Geallieerden nog lang geen compleet luchtoverwicht boven Europa hadden.......
thnx voor de verbetering... dat is toch erg... de Me 262's hadden -zeker bij JG.44 van Galland- heel wat bommenwerpers en jagers te pakken.. DOM DOM DOM
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
ik weet zeker dat het grootste watervliegtuig van howard hughes het meest waardevol zou zijn geweest, het zou gigantische hoeveelheden materiaal mee kunnen nemen, maar werd helaas door de regering aan het einde van de productie afgewezen..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
sobel schreef:ik weet zeker dat het grootste watervliegtuig van howard hughes het meest waardevol zou zijn geweest, het zou gigantische hoeveelheden materiaal mee kunnen nemen, maar werd helaas door de regering aan het einde van de productie afgewezen..
groot vliegtuig is dan wel lomp zegmaar... hoe snel ging die dan? want als die net als die Me 162 (ofzo) 'Gigant' was dan werd ie makkelijk afgeschoten..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
het had een vleugeloppervlakte van meer dan 900 m2 !! onvoorstelbaar, het was de planning dat deze werd gebruikt tijdens de invasie op dday (als ik me niet vergis) het zou makkelijker tanks en bevoorading kunnen meenemen, dit werd gefinaceerd door de regering, dit werd echter van de baan geveegd omdat de productie tijd flink uitliep!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Mike.H schreef:
thnx voor de verbetering... dat is toch erg... de Me 262's hadden -zeker bij JG.44 van Galland- heel wat bommenwerpers en jagers te pakken.. DOM DOM DOM
Ja, voor de Duitsers was dit erg, ja, maar gelukkig voor ons hebben die Me262's geen verschil meer uitgemaakt.
Mike.H schreef:
thnx voor de verbetering... dat is toch erg... de Me 262's hadden -zeker bij JG.44 van Galland- heel wat bommenwerpers en jagers te pakken.. DOM DOM DOM
Ja, voor de Duitsers was dit erg, ja, maar gelukkig voor ons hebben die Me262's geen verschil meer uitgemaakt.
voor ons niet, voor de Amerikanen en Russen die ertegen vochten wel...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
De Fiat Cr.42 Falco blijft een favoriet, maar ik zal er nog een keer over nadenken. En Falco's tegen Spitfires; tijdens de slag om Engeland landen er inderdaad een paar zo :
Fiat CR-42 Falco 95 sq. 18° Gr. CT van Sgt. Pietro Salvadori Norfolk 1940
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Veltro schreef:De Fiat Cr.42 Falco blijft een favoriet, maar ik zal er nog een keer over nadenken. En Falco's tegen Spitfires; tijdens de slag om Engeland landen er inderdaad een paar zo :
Fiat CR-42 Falco 95 sq. 18° Gr. CT van Sgt. Pietro Salvadori Norfolk 1940
Veltro
hahaha idd. achja het is zo moeilijk om de beste eruit te kiezen, want ze zijn zeker allemaal goede vliegtuigen, alleen moet je er wel op letten in welke tijd ze goed waren... begin oorlog, midden oorlog, eind oorlog...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Ik heb de Fiat Cr.42 Falco niet gekozen alszijnde de beste, maar meer om zijn flair. Het is dus enkel een favoriet. Als beste kies ik de Fiat G.55 Centauro. Net iets beter dan de Macchi Mc.205 Veltro, beter dan de andere As en geallieerde propjagers en beter hanteerbaar en beter operationeel / materieel onderhoudsgevoelig dan de jets uit wo2.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Veltro schreef:Ik heb de Fiat Cr.42 Falco niet gekozen alszijnde de beste, maar meer om zijn flair. Het is dus enkel een favoriet. Als beste kies ik de Fiat G.55 Centauro. Net iets beter dan de Macchi Mc.205 Veltro, beter dan de andere As en geallieerde propjagers en beter hanteerbaar en beter operationeel / materieel onderhoudsgevoelig dan de jets uit wo2.
Veltro
verstandige keuze en zeer begrijpelijk... als beste heb ik gekozen de Macchi MC.205, maar ik vind de Fokker D-21 écht wat hebben als ik die zie dan krijg ik het gelijk warm
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae