E.T. schreef:Echt onbegrijpelijk dat jij hierin trapt... Jij gelooft zeker ook (hier insunueer ik even iets) dat Sadam echt massavernietigingswapens had en die doorgesluisd heeft naar Syrie..
Het lijkt me dichtbij de waarheid liggen... Waarom denk jij dan dat Israël deze acties uitvoert?
Ik sluit trouwens niet uit dat Saddam Hoessein massavernietigingswapens had en deze net voor de inval in Irak naar Syrië heeft verscheept. Ik weet het niet, maar ik sluit het beslist niet uit.
Precisie bombardementen maak dat je poesjes maar wijs. Pricisie is het uitschakelen van tanks of militaire gebouwen zonder dat daar onschuldigen (lees neutralen) bij gekwetseerd worden.
Het gebruik van clusterbommen in woonwijken kan ik niet precisie noemen, het totaal wegvagen van (super)markten en flats en gebedshuizen noem ik niet precisie...misschien noem jij "de verkeerde gekozen munitie op het juiste doel krijgen" precisie ook als het doel hier een supermarkt is!
Een precisiebombardement is een bombardement waarbij alleen het te treffen gebouw wordt vernietigd. Als dat toevallig een supermarkt is waar Katusha's in het magazijn liggen is dan is dat dus een supermarkt.
In deze crisis is het dus - maar daar hebben we het al over gehad - onmogelijk om burgers niet te raken omdat Hezbollah zijn operaties van tussen de burgerbevolking uitvoert en de burgers dus klaarblijkelijk verhindert te vertrekken naar veiliger oorden.
Er is slechts één bron die beweert dat er een clusterbom is ingezet. Dit is verder door niemand bevestigd. Zie de vorige post hierover.
Verder merk ik op dat je ook niets meer stelt over fosfor- en andere typen bommen.
En de Israeliers zijn (nog) niet 20 km het land binnen gedrongen dat is wel het uiteindelijke doel. Maar in een vorige post van mij heb ik al duidelijk gemaakt dat het leger niets kan beginnen tegen dit geavanceerde leger van ISrael, het enige wat ze kunnen doen is Hezbollah uitrusten zodat ze Israel een Vietnam kan bezorgen.
Nee, De Israëli's zijn - blijkt nu - al 120 kilometer het land binnengedrongen om Hezbollah kospstukken te zoeken.
Zo wie je dan ook hoe oorlogspropaganda werkt.
Eerst bevestigt Hezbollah dat er Hezbollah-strijders zijn opgepakt om vervolgens te stellen dat het om onschuldige burgers gaat....