@Sobel: Heel erg bedankt! Je hebt me met deze afbeelding al een end op weg geholpen. Het model dat ik bij de lokale scoutinggroep heb gezien is het rechter model. Het is daar nog in gebruik bij bepaalde spellen. Het U.S. staat er nog duidelijk op, maar de datering heb ik nog niet kunnen vinden. Aankomende vrijdag kan ik hem waarschijnlijk nogmaals bezichtigen, misschien dat ik dan een datering kan ontdekken. Kan deze waterzak vrijwel zeker gratis meenemen en met een beetje geluk hebben ze er nog meer dan een liggen.
@Jeeper704 en Johan W.: Bedankt voor jullie uitleg en Johan ook erg bedankt voor de foto!

Nu ik weet waar ik de datering en fabrieksstempel kan vinden zal ik aankomende vrijdag eens op zoek gaan naar enige stempelingen. Als ik geluk heb staan ze er nog op. Volgens mij is de zak die ik in handen heb gehad in light OD uitgevoerd.
@Michiel M.: Sorry voor de fout, tis nu veranderd.
Nu ik enkele vragen beantwoord heb, heb ik er nog een paar over voor jullie, hopelijk kunnen jullie die ook nog beantwoorden. Ik heb er nog 3.
1. Van wanneer tot wanneer zijn dit type zakken in gebruik geweest?
2. Hoe frequent kom je orginele wo2 canvas waterzakken nog tegen?(neem aan redelijk frequent)
3. Waarvoor dienden deze zakken precies?