Ben ik honderd procent met je eens!!!!!!!!!Maar in dit geval...was het wel een beetje anders, generaal Winkelman(die op 19 april-dacht ik me te herrinere- had ge zegt NOOIT te capituleren) had sinds 13 mei-geloof ik- niet alleen het opperbevel over het Nederlandse leger maar ook de regerende functie...dat werd hem volgens de verhalen een beetje te veel, zeker toen Utrecht ook nog dreigde gebombardeerd te worden. Daarom vind ik ook dat de regering toen een beetje te overhaast is vertrokken. En zoals ook al is gezegd, Die paar dagen zijn niet voor niets geweest, er zijn op het laatste nippertje nog 1200 duitse krijgsvangenen naar GB gestuurd, haast alle(¿of alle?) Nederlandse marine schepen hebben een veilig heenkomen kunnen zoeken, en de regering(in tegenstelling to wat ik net zei) heeft vanuit GB de nederlanders toch nog enigsind kunnen 'helpen'.Moengoman schreef: dat de regeringen van 1935 tot 1940 een veel grotere schuld hebben aan de snelle nederlaag, dan tot nu is aangenomen. Het is in Nederland een erg slechte gewoonte in de politiek om met het vingertje naar Jan Soldaat te wijzen als het mis gaat.
Zo dat is welweer genoeg voor vandaag