Je nieuwste aankoop - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
kokstok
Lid

Bericht door kokstok »

waarschijnlijk wel: oberveldwebel Beyer.
COUNT YOUR BLESSINGS.
Tim
Lid

Bericht door Tim »

Deze foto is vandaag toegekomen. Ik vind em echt prachtig en momenteel de mooiste in mijn verzameling. Het is een begrafenis van Engelse piloten tijdens de bezetting in Braine-le-Comte (Henegouwen, Belgie). Let op de Engelse vlag links op de foto, de tweeDuitse soldaten en de twee toekijkende Belgische soldaten.
De scan is niet zo scherp als de foto maar toch wel duidelijk.

Afbeelding
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Apparte foto!
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Aparte, maar prachtige foto :wink:

Ik wist niet dat de duitsers het toestonden dat hun vijanden openlijk werden begraven en dat er zomaar een engelse vlag maar liggen.
Rare jongens, die duitsers :lol:

greetz
gilles
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik stond vanmorgen om 6 uur op, nadat ik om kwart voor vier was gaan slapen. Koninginnedag nam zijn aanvang en ik slenterde al om half 7 door de straten. Na de hele dag druk opzoek naar WO2 spullen te zijn geweest viel het mij ENORM tegen! Wat een rommel hebben Amsterdammers zeg. Plastic troep van de MCdonnalds enz. enz. en ik was blij toen ik rond een uur of 10 in de morgen EINDELIJK een mooi zakboekje/mobilisatiepas van een Belgische militair uit 1918 vond, dat ik voor 1 euro mocht overnemen.
Verder heb ik na uren zoeken nog enkele spullen op de kop getikt, zoals men dat zegt, hier volg wat ik gevonden heb:

1 zakboekje van een Belgische militair uit 1918.
2 Engelse webbing borsttassen M 37 (met drukknop in plaats van gesp).
1 .30 m1 carabine ammo tasje.
1 US etensblik uit februari 1943.

En dit na een HELE dag zoeken, ik vind het de moeite haast niet waard!

Stijn
Verzamelaar_Freak
Lid

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Ooch als het voor een mooie prijs is/.....
Verzamelaar_Freak
Lid

Bericht door Verzamelaar_Freak »

gilles schreef:Aparte, maar prachtige foto :wink:

Ik wist niet dat de duitsers het toestonden dat hun vijanden openlijk werden begraven en dat er zomaar een engelse vlag maar liggen.
Rare jongens, die duitsers :lol:

greetz
gilles
Op vlieland meen ik, was er een soldaten begraafplaats. Toen de Duitse inval kwam wilde ze hun soldaten daar begraven, de eigenaar vond het goed. Maar op voorwaarde dat Geallieerde soldaten met militar eerbetoon begraven werden. Ze hebben zelfs een jood begraven die Duitsers....
Tim
Lid

Bericht door Tim »

Ik meen dat de Duitsers veel respect hadden voor de geallieerde piloten, zeker de Luftwaffe. Dat heb ik toch al een paar keer gezien in films en series. Iemand die daar wat meer over kan vertellen ?
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

voor de jachtvliegtuigen misschien, maar de bommenwerper piloten zeker niet! de Amerikaanse piloten werden in Italie zelfs Gangsterpilots genoemd...
"Arnhem bridge. And hold it!"
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Mijn nieuwste aankoop(eigenlijk geen aankoop): De Limited idition van Schindlers list,gekregen voor mijn verjaardag :)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Mijn nieuwste aankopen zijn:

Een origineel blad van de NJS, De Stormmeeuw. Het blad is van de oogstmaand, 7e jaargang no.8 1941 Voor de Belgen onder ons de: Nationale Jeugd Storm. De jeugdbeweging van de NSB.
Zeer goede staat en tegenwoordig ook retezeldzaam!
Een boekje van de NSB dat Landverraders heet. In het boekje zet Max Blokzijl, zeg maar de Joseph Goebbels van Nederland waar het om propaganda gaat zijn ideeen uiteen. Ik citeer: Lijkt U een horde brandende en moordende bolsjewisten misschien leuker? Zijn de bestale moordpartijen der Sovjets in de Oekraine en elders nog niet erg genoeg geweest of wilt u het aan den lijve ondervinden voorU het gelooft?
Ook heb ik nog een boekje van de NSB met op de zwarte voorkant het logo waarin staat: Strijd Offer en daaronder: De veertiende december 1941 beslissend voor de toekomst van ons volk.
Wat mij opvalt aan de boekjes is het vlotte taalgebruik voor die tijd.
Andere bladen en lectuur uit die tijd is toch vrij ouderwets van stijl, maar het werd ook niet voor niets de nieuwe orde genoemd!
De boekjes komen van een zolder in Amsterdam.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Stijn schreef:Mijn nieuwste aankopen zijn:
Een boekje van de NSB dat Landverraders heet. In het boekje zet Max Blokzijl, zeg maar de Joseph Goebbels van Nederland waar het om propaganda gaat zijn ideeen uiteen. Ik citeer: Lijkt U een horde brandende en moordende bolsjewisten misschien leuker? Zijn de bestale moordpartijen der Sovjets in de Oekraine en elders nog niet erg genoeg geweest of wilt u het aan den lijve ondervinden voorU het gelooft?
Dat boekje heb ik ook stijn deze:
Afbeelding
Als het goed is staat rechtsboven een naam gedrukt (de eigenaar), maakt 't boekje nog iets leuker.

Ik heb er destijds 3 euro voor neer moeten tellen geloof ik.

Heb het even opgezocht, en heb er 2,50 voor betaald
Laatst gewijzigd door Miesjel op 02 mei 2004, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Mijn nieuwe aankoop, een bidprentje..
Op zich niks speciaals, maar deze man is gestorven op 10 mei 194- ongeveer 45 jaar later werd ik op diezelfde datum geboren.
Afbeelding
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Oow bijna vergeten, 4 nieuwe foto's:

RAD-er met mooie mouwband (zit een stip over omdat 't de verkoopfoto is)
Afbeelding

RAD troepen marcheren
Afbeelding

Verwoeste stad 1940 ergens in Frankrijk
Afbeelding

En dan last but not least, een colone met rode kruis auto passeerd een verwoeste franse stad
Afbeelding
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

De leukste beurs van Antwerpen uit mijn leven :) :

http://members.lycos.nl/moelanspeter/an ... 2-5-04.jpg

-Sacic model 1934 gasmasker, Militaire uitvoering
-Armband verpleegkundige dienst Belgisch leger (WOII uiteraard)
-Twee ledenkaarten van de Belgische Militaire Organisatie van de Weerstand - Organisation Militaire Belge de Résistance (OMBR)
-3 Duitse foto's, 1 met een huifkar bekleed met Zeltbahns, en andere met een tentenkamp van Zeltbahns en één met 10 Duitse soldaten in een tent van...Zeltbahns :)
-2 Rykers

En het stokpaardje van de dag én van mijn Belgische militaire collectie WOII: Een baret van de Ardense Jagers! Helaas, zonder everzwijninsigne, die zo goed als onvindbaar zijn.........(maar die baretten zijn ook zo goed als onvindbaar, en toch heb ik er één gevonden, dus ik heb goede hoop :) )

Verder nog een gebroken man gesporken wiens Harley-Davidson uit het museum van Best is gestolen. Ik heb hem de weg naar het forum gewezen, zodat hij misschien hier een oproep zou kunnen plaatsen om het internet in het oog te houden.