Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bij mij, als ik het goed heb een Britse helm 1940 met binnenwerk 1941, gekregen van mijn opa die hem droeg naar indïe...alleen verzamelde ik toen nog niet
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Geluk? Hoezo, is gewoon werken voor je geld hoor. Heeft niets met geluk te maken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
M´n allereerste verzamel-objecten waren 2, 75mm hulzen. Toen ik een jaar of 5/6 was vond ik er een achter het huis in een schuurtje. Ik ging ermee naar de buurman omdat ik niet echt wist wat het was. Zegt hij: '' ja dat is een huls, maar daar moet je mee uitkijken want daar zit de ontsteker nog in'' Even later vond ik er nog een. Daarna heb ik ze 8 jaar niet meer gezien, tot 2 jaar terug. M'n vader had ze al die tijd bewaart voor me bij een kennis, omdat hij bang was dat ze nog af konden gaan. Maar wat bleek, er zat helemaal niets in wat nog kon springen. Was wel leuk om ze weer terug te zien na al die jaren. Verder hadden we ook nog een heleboel Duitse munitie-kisten staan, maar die zijn tijdens de verhuizing weggegooid.