[Completed] - [Revell's 1:72 Me P1101] - [16-04-2007]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

RoBBy
Lid

Bericht door RoBBy »

Dat gaat er goed uitzien!
Dat doet het eigenlijk nu al.
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

@RoBBY,

Nog bedankt, sorry voor de late reactie :D

@allen,

Weer een (grote) update. Ik heb het ondergrondje gespoten in diverse tinten grijs en waar gras moest komen 2 tinten groen.

Daarna heb ik de ondergrond gewashed. Het was de bedoeling dat in de vierkantjes wat vuil bleef staan. Dit is hier en daar goed gelukt, maar verder niet echt. Reden hiervoor is dat het gipsoppervlak erg ruw is en de wash overal in trekt voordat je het kan verwijderen. Misschien was een laagje ParketPlus handig geweest. Annywees, ik moest daarna weer hier en daar wat grijs spuiten en het resultaat is wel acceptabel :)

Daarna wat bladeren gemalen (die ik nog had liggen, gedroogd en gelakt) en hier en daar neer gelegd. Ook wat gras hier en daar neergelegd (gebruikt: Realistic Natural Fibers (merk : ?) van Plastic Modelbouw en HEKI decovlies). Ik zit nog te twijfelen of ik het gras een beetje "dood" moet maken door wat lichtbruinigs te spuiten (wil het een beetje einde zomer / begin herfst situeren...denk ik :P).

IIG, ik heb ook nog 2 bakstenen geel geverfd die dienst doen als van die blokken voor de wielen van vliegtuigen. Beetje improvisatie. Verder nog een (weggewaairde) poster van de Volkssturm toegevoegd en een dop voor op de inlaat van de P1101 zoals je hem op de foto van een post van me hierboven ook kan zien.

Tja, dat was het wel. Verder ga ik kijken of ik nog een bord kan toevoegen "Eintritt Verboten", heb em al uitgeprint op een doorzichtige slide maar de inkt blijft nog altijd niet plakken en als ik het lak met de airbrush loopt het uit :(. Dus dat is nog altijd een beetje klooien :(.

Verder issie wel (bijna) af denk ik :).

Pics:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

Knap gemaakt :)

Maar hoe lang doe je er nu juist over om zo'n complete maquette te maken ?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Brigadeführer Von Pratt,

Bedankt :). Hoe lang ik erover doe? Ik houd het niet precies bij. Maar een ondergrondje zit vrij snel in elkaar, dat kan wel in een paar dagen (lees 3-4) waarin je ongeveer elke dag 1-2 uur eraan werkt...denk ik...gok ik :P

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ik verklaar hem af, de eindfoto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
jeffie
Lid

Bericht door jeffie »

Super gewoon! Wou dat ik zo handig was. Erg mooi gedaan.
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Jurrie de ti-ta-modelbouwtovenaar!

Zeg wanneer maak je eens foto's op dat stukkie zijde stippeltjes zijde dat ik je heb toegestuurd :P

Mooi gemaakt !

Mvg erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;