Het boek bestaat uit een samenstelling van kranteartikelen uit de SZ van 2005. Het behandelt als gezegd de laatste 50 dagen van het 3e Rijk. Het gaat zowel over de 'objectieve' geschiedenis met uittreksels uit Wehrmachtberichte van het OKW beschrijvingen van de opmars van de geallieerden. Ook staan er sfeerimpressies in en interviews met ooggetuigen. De interviews richten zich vooral op overlevenden van de kampen maar ook burgers en 'Vertriebenen'.Dodo schreef:Zo te zien richt je je eventjes op de laatste dagen van het Derde Rijk. Ik ben wel benieuwd naar die samenstelling van de Süddeutsche Zeitung. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Artikelen uit het Rijk zelf of na-oorlogse beschrijvingen van de laatste dagen van het rijk. Zitten er ook interviews/getuigen-verslagen tussen? Handelt het alleen over de laatste militaire dagen, of komen er ook andere zaken in voor, zoals het burgerleven en misschien wel de afronding van de holocaust (dodenmarsen)?
En hoe duur was het boek..
Stuur maar een PB als je wilt, in ieder geval bedankt!
Uiteraard in het Duits. ISBN 9 783937 793597 Süddeutsche Zeitung Edition. Besteld via Amazon.de. € 25,00 excl. verzendkosten (€6,00)