Je nieuwste aankopen - Boeken

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Dodo schreef:Zo te zien richt je je eventjes op de laatste dagen van het Derde Rijk. Ik ben wel benieuwd naar die samenstelling van de Süddeutsche Zeitung. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Artikelen uit het Rijk zelf of na-oorlogse beschrijvingen van de laatste dagen van het rijk. Zitten er ook interviews/getuigen-verslagen tussen? Handelt het alleen over de laatste militaire dagen, of komen er ook andere zaken in voor, zoals het burgerleven en misschien wel de afronding van de holocaust (dodenmarsen)?

En hoe duur was het boek.. :)

Stuur maar een PB als je wilt, in ieder geval bedankt!
Het boek bestaat uit een samenstelling van kranteartikelen uit de SZ van 2005. Het behandelt als gezegd de laatste 50 dagen van het 3e Rijk. Het gaat zowel over de 'objectieve' geschiedenis met uittreksels uit Wehrmachtberichte van het OKW beschrijvingen van de opmars van de geallieerden. Ook staan er sfeerimpressies in en interviews met ooggetuigen. De interviews richten zich vooral op overlevenden van de kampen maar ook burgers en 'Vertriebenen'.

Uiteraard in het Duits. ISBN 9 783937 793597 Süddeutsche Zeitung Edition. Besteld via Amazon.de. € 25,00 excl. verzendkosten (€6,00)
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

monmax schreef:
Dodo schreef:Zo te zien richt je je eventjes op de laatste dagen van het Derde Rijk. Ik ben wel benieuwd naar die samenstelling van de Süddeutsche Zeitung. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Artikelen uit het Rijk zelf of na-oorlogse beschrijvingen van de laatste dagen van het rijk. Zitten er ook interviews/getuigen-verslagen tussen? Handelt het alleen over de laatste militaire dagen, of komen er ook andere zaken in voor, zoals het burgerleven en misschien wel de afronding van de holocaust (dodenmarsen)?

En hoe duur was het boek.. :)

Stuur maar een PB als je wilt, in ieder geval bedankt!
Het boek bestaat uit een samenstelling van kranteartikelen uit de SZ van 2005. Het behandelt als gezegd de laatste 50 dagen van het 3e Rijk. Het gaat zowel over de 'objectieve' geschiedenis met uittreksels uit Wehrmachtberichte van het OKW beschrijvingen van de opmars van de geallieerden. Ook staan er sfeerimpressies in en interviews met ooggetuigen. De interviews richten zich vooral op overlevenden van de kampen maar ook burgers en 'Vertriebenen'.

Uiteraard in het Duits. ISBN 9 783937 793597 Süddeutsche Zeitung Edition. Besteld via Amazon.de. € 25,00 excl. verzendkosten (€6,00)
Dank voor de informatie! :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
marf
Lid

Bericht door marf »

Vandaag in be 2de hands winkel "colditz" gaan halen.

Afbeelding
Afbeelding
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
King tiger
Lid

Bericht door King tiger »

Elite units of the third Reich van Tim Ripley
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rik3445
Lid

Bericht door rik3445 »

Ik was vanmiddag even in het centrum en toen zag ik deze boeken liggen en ik dacht: Ik neem ze mee :P

De opmars van het Derde Rijk (1939-1943)
en
Het Nazisme.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
koos24
Lid

koop tip

Bericht door koos24 »

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

- Nog even voor de echte liefhebbers: Op zoek naar boeken voor mijn
verzameling belandde ik vorige week in Apeldoorn. Hier zit Boekhandel De
Weerd. Een heel klein gesloten antiquariaat met vooral tweedehands boeken
maar ook nieuw. Boeken over het Vreemdelingenlegioen, alles over de Tweede
Wereldoorlog, veel over militaire luchtvaart, boeken over militaire
voertuigen en tanks, en dat in verschillende talen. Bovendien weet de
eigenaar alles van boeken, dus niet zoals in veel boekenwinkels van
tegenwoordig. Vraag het en meneer De Weerd weet het.
De winkel zit op de Middellaan 34 in Apeldoorn. Wel altijd eerst even
bellen: 055-3552181.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
moeke
Lid

Bericht door moeke »

http://www.helga-deen.nl/persber.htm

dit boek ga ik kopen, :)
ik had indertijd het persbericht gelezen,
maar het duurde nog meer dan twee jaar eer het boek werd uitgegeven.
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
rik3445
Lid

Bericht door rik3445 »

Ik heb weer een nieuw boek (gekregen) ditmaal:

De wereld in Oorlog.
Laatst gewijzigd door rik3445 op 14 apr 2007, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
mark
Lid

Bericht door mark »

"Brandenburg Division, commandos of the reich"
Eric Lefevre

Gedetailleerd boek over deze Duitse Special Forces afdeling, met veel info over de overval op de Nederlanders 9/10 mei 1940
'signatures are like assholes, everybody's got one'
karell
Lid

Bericht door karell »

De nederlandse geschiedenis van de tweede wereldoorlog in meer dan 100 verhalen.

niet echt informatief, maar puur voor de ontspanning! allemaal anekdotes van geallieerden tot Duitsers, van het verzet tot de NSB, maar ook de gewone inwoner.

ook nog net binnen: Battleground EUROPE --> Market garden --> Nijmegen van Tim Saunders. veel informatie die ik al wist, maar mooi voor mijn collectie voor wo2 in mijn omgeving. (en trouwens ook mooie foto's!)
symen
Lid

Bericht door symen »

IJsbrand
Lid

Bericht door IJsbrand »

Vorige week van de pers gerold en inmiddels gelezen, een bijzonder goed leesbaar boek waarbij een gedegen onderzoek is gedaan naar
de vele berovingen, mishandelingen, verkrachtingen en moorden door Nederlandse bewakers gepleegd.
Vele nog levende getuigen/slachtoffers komen aan het woord in dit boek:

Auteur: Henk Eefting
De Bijzondere Rechtspleging 1944 - 1952
Rampzalige gevolgen voor politieke delinquenten en collaborateurs

Door het 'foute' oorlogsverleden van zijn vader, die lid was van de NSB en de hulplandwacht, raakte Henk Eefting gefascineerd door de Bijzondere Rechtspleging. Die moest, om een bijltjesdag te vorkomen, 'snel, streng en rechtvaardig' afrekenen met de politieke delinquenten en collaborateurs. Deze
schaduw-justitie, bedacht door de regering in ballingschap in Londen, bleek in de praktijk justitieel, organisatorisch, logistiek en moreel niet haalbaar. Door grote onenigheid tussen koningin Wilhelmina en haar kabinet, strijd om de macht tussen het Militair Gezag, het Verzet en de Binnenlandse Strijdkrachten ontaardde het in een schaamteloze vertoning die leidde tot één van de zwartste bladzijden uit onze Vaderlandse Geschiedenis. Wilhelmina en Bernhard speelden daarbij een rol die niet altijd in overeenstemming was met de Grondwet

Extra informatie:
Ingenaaid, 451 pagina's
Uitgeverij Aspekt B.V. Soesterberg
hessel
Lid

website met speciale rubriek over tweede wereldoorlog

Bericht door hessel »

symen
Lid

Bericht door symen »

Stephen E. Ambrose - Band of Brothers
IJsbrand
Lid

Bericht door IJsbrand »

Deze reactie vond ik elders op het internet over het boek van Henk Eefting over de Bijzondere Rechtspleging.

Ik heb dat boek ook gelezen. Henk Eefting is in dat boek als oud commando-officier ook van zijn geloof gevallen vwb Prins Bernhard. Het is een boek waarin haarfijn wordt aangetoond hoe crimineel en onmenselijk de Nederlandse staat en de meelopers kunnen zijn ten opzichte van gevangenen. Vooral de wantoestanden in Kamp Ommen met de HONDERDEN doden schreeuwen om bijvoorbeeld een documentaire of film. Die wantoestanden waren er in de periode 1944-1952 waar Henk Eeftings boek over gaat en dat is nu waarschijnlijk op een andere wijze nog soms zo. Sommige mensen schijnen niet te willen begrijpen dat de staat humane methodes moet gebruiken bij de rechtshandhaving. Doet de staat dat niet dan glijdt ze af naar willekeur, dictatuur en het volgende slachtoffer is dan de man of vrouw die nu roept dat het de vermeende misdadiger zijn verdiende loon is.

Geplaatst door: Ton Biesemaat