Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moengoman schreef:Als operatie Greif gelukt was - wat naar mijn idee zeer onwaarschijnlijk was - hadden de Russen in 1946 aan de Noordzee en de Atlantische Oceaan gestaan.
Moengoman schreef:Als operatie Greif gelukt was - wat naar mijn idee zeer onwaarschijnlijk was - hadden de Russen in 1946 aan de Noordzee en de Atlantische Oceaan gestaan.
Leg uit
Dan was het zo: de geallieerden verloren de slag om de Ardennen, de Russen bleven winnen in het oosten, en door hun hebzucht begonnen ze nog een oorlog tegen de 'Westerse' geallieerden... dat kon ik ervan maken
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Leg uit
Dan was het zo: de geallieerden verloren de slag om de Ardennen, de Russen bleven winnen in het oosten, en door hun hebzucht begonnen ze nog een oorlog tegen de 'Westerse' geallieerden... dat kon ik ervan maken
Dankjewel. Dat maakte ik er ook uit op, maar wat verduideliking van moengoman zlef zou fijn zijn.
Ja hoor, dat was het. Het hele punt is dit. D-Day was ongelooflijk belangrijk, West-Europa ontsnapte daardoor aan communistische overheersing. Maar de Tweede Wereldoorlog werd aan het oostfront beslist. Elke veldslag, die de Duitsers in het westen zouden hebben gewonnen, zou hun nederlaag alleen maar uitgesteld hebben.
Ik heb het altijd erg cynisch gevonden, dat Hitler en co vanaf de zomer van 1944 de toekomst van West-Europa in handen hadden. Als hij het ene of het andere front volledig had opgegeven .....
Nou ja, dan had ik hier geen onzin ingetypt.
Bart V schreef:Huh? Het is toch door al de mist die weggetrokken is toen konnen de bommenwerpers opstijgen en hebben alles gebombardeerd.
Met de doorstotende Duitse troepen verwijs ik eigenlijk naar het plan Wacht am Rein. Dat was gedoemd om te mislukken. Zelfs als de mist was blijven hangen had het nog niet gelukt.