Ik gaf enkel mijn letterlijke interpretatie weer, ik maakte geen deductie. De Russen zullen dus niet blij zijn te horen dat hun offensief een "hopeloze laatste verdediging" was.Bart M. schreef:Dat was geen offensief maar een hopeloze laatste verdedigingvon Manteuffel schreef:Ah, ik dacht dat het laatste grote offensief voor en in Berlijn plaats vond?Bart M. schreef:Dat is inderdaad ook interessant maar het was niet het laatste grote offensief. Dat was het Balaton Offensief in Hongarije.
.
Wat was de belangrijkste slag in de 2e wereldoorlog?
- von Manteuffel
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Hoeveel centimeter zijn de Duitsers vooruit gekomen?Bart M. schreef:Dat was geen offensief maar een hopeloze laatste verdedigingvon Manteuffel schreef:Ah, ik dacht dat het laatste grote offensief voor en in Berlijn plaats vond?Bart M. schreef:Dat is inderdaad ook interessant maar het was niet het laatste grote offensief. Dat was het Balaton Offensief in Hongarije.
.
@Moengoman: Operatie Nordwind startte op 1 januari 1945. Operatie Frühlingserwachen startte op 6 maart 1945 in Hongarije.
Ik bedoel, nog in april 1945 heeft het genie Hitler aan Wenck opdracht gegeven, om de Russen ten noorden van Berlijn in de flank aan te vallen ...
Het kan natuurlijk ook zijn, dat ik een onwetende sukkel ben. In dat geval: breng mij het licht.
- mannerheim
- Lid
- von Manteuffel
- Lid
Mja, een offensief moet je niet afmeten aan de geboekte vooruitgang. Anders ken ik heel wat offensieven uit WO I die niet als offensief bestempeld kunnen worden.Moengoman schreef:Hoeveel centimeter zijn de Duitsers vooruit gekomen?Bart M. schreef:Dat was geen offensief maar een hopeloze laatste verdedigingvon Manteuffel schreef: Ah, ik dacht dat het laatste grote offensief voor en in Berlijn plaats vond?.
@Moengoman: Operatie Nordwind startte op 1 januari 1945. Operatie Frühlingserwachen startte op 6 maart 1945 in Hongarije.
Ik bedoel, nog in april 1945 heeft het genie Hitler aan Wenck opdracht gegeven, om de Russen ten noorden van Berlijn in de flank aan te vallen ...
Het kan natuurlijk ook zijn, dat ik een onwetende sukkel ben. In dat geval: breng mij het licht.
- von Manteuffel
- Lid
Zo is dat.mannerheim schreef:Spel het eerst goed en lees dan dat hier al complete pagina's aan gewijd zijn in dit topic.Michel1794 schreef:blitzkriek is geen slag maar een aanvals tactiek
Anderzijds brand ik van verlangen om meer te weten te komen over de slag bij Stalingraat en het belang van een zekere brandstof genaamd oli.
- mannerheim
- Lid
Haha, om de buleeguringh van Leeningkraaht niet te vergeten.von Manteuffel schreef:Zo is dat.mannerheim schreef:Spel het eerst goed en lees dan dat hier al complete pagina's aan gewijd zijn in dit topic.Michel1794 schreef:blitzkriek is geen slag maar een aanvals tactiek
Anderzijds brand ik van verlangen om meer te weten te komen over de slag bij Stalingraat en het belang van een zekere brandstof genaamd oli.

Maar het kan ook gewoon een typefoutje zijn van michel, in dat geval heb ik dit niet gepost.

- mannerheim
- Lid
- Bart M.
- Lid
Ik dacht dat je vanuit Duits opzicht bedoelde, mijn excuses.von Manteuffel schreef:Ik gaf enkel mijn letterlijke interpretatie weer, ik maakte geen deductie. De Russen zullen dus niet blij zijn te horen dat hun offensief een "hopeloze laatste verdediging" was.Bart M. schreef:Dat was geen offensief maar een hopeloze laatste verdedigingvon Manteuffel schreef: Ah, ik dacht dat het laatste grote offensief voor en in Berlijn plaats vond?.
@Moengoman: De 6e SS Panzer dreven de Russen 80-90 kilometer terug ten noorden van het Balatonmeer. Voor een algemene indruk is dit artikel op wikipedia wel goed http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_ ... gserwachen
Dictators die, like all men.
- Joe_Liebgott
- Lid