Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
* Jarhead
* Lethal weapon
* We were soldiers
* A bridge too far
* Saving Private Ryan
* Mississippi Burning
* American History X
* The Green Mile
* Zwartboek
En zo vergeet ik er nog genoeg
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Ik heb geen echte volgorde, en ik weet dat ik er een hoop vergeet (ik vind namelijk vrijwela lle films leuk):
Pirates of the Caribbean
Lord of the Rings
-Mr. Bean
-Johnny English
-Rat Race
-South Park
-sommige scary movies
maar ook een totaal andere film als
-Groundhog day
Verder heb ik al verschrikkelijk veel oorlogsfilms gezien waardoor ik me er geen 1 meer kan herinneren als een oorlogsfilm(titel) die ik uitzonderlijk goed vond.
Ik heb ook niet echt een top..
Maar welke 10 films ik dan zou kiezen:
-Band of Brothers
-Der untergang-
-Saving private Ryan
-Longest Day
-Zwartboek
-Soldaat van Oranje
-Oorlogswinter
-The great escape
-Windtalkers
-Pastorale 1943
Niet oorlog:
-Pirates of the caribbean I,II (III nog niet gezien)
-Mr bean's holiday
-Scary movie I,II,III,IV
-Cabaret van kopspijkers
-Najib amhali Most wanted
- Bert visser
-Tineke schouten top tien 1 en 2
-Jochem meier AdeHade en Jiha..
1) D-Day: Down to earth. The return of the 507th
2) Band of Brothers
3) Saints And Soldiers
4) Saving Private Ryan
5) Het irritante mannetje (Tiger prod.)
6) The pianist
7) Black Hawk Down
8 ) Hart's War
9) Flyboys
10) De scooter (Tiger Prod.)
Ik vind dat ie minstens in de top 3 moet staan. Werkelijk schitterende humor, en de soundtrack is ook nog eens heel mooi.
Verdere films die ik goed vind;
1)monty python and the life of brian
2)monty python and the holy grail
3)saving private ryan
4)A bridge too far
5)Captain Corelli's Mandolin
6)ice age 2 the meltdown
7)kingdom of heaven
8)the longest day
9)300
10)Requiem For A Dream
ze hebben niet echte een vaste plaats op de lijst. dit zijn volgens mij gewoon 10 van de beste films.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Robin Vercammen schreef:Ik denk dat ik de enige ter werreld ben die vindt dat de Godfather films zuigen... Oo
Nee, ik ook. Maar jouw keuze is ook niet bepaald de mijne.
Min of meer in volgorde:
1. La Dentelliere
2. A Clockwork Orange
3. Herfstsonate
4. The good, the bad and the ugly
5. Marathon Man
6. Lola (Fassbinder)
7. Le Clan des Siciliens
8. Preparez vos Mouchoirs
9. Sunset Boulevard
10. Seven Samourai
Let vooral op nr 7. Jean Gabin is superieur aan Marlon Brando, Alain Delon is zoveel beter dan Al Pacino en Lino Ventura is helemaal met niemand te vergelijken, zo goed. Le Clan des Siciliens is de ultieme maffiafilm en nog ouder ook dan The Godfather.
mannerheim schreef:Het valt me wel tegen dat ik bijna nergens 'The Good, the Bad and the Ugly' zie staan.
Het klopt dat die film niet veel vermeld wordt, maar de andere films van Sergio Leone worden wel veel vernoemd... Het zijn dan ook bijna allemaal schitterende films...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives" Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Maar The Good, the Bad and the Ugly is verreweg de grappigste. Al kan ik ook For a few dollars more en My name is Nobody aanraden.
Ik was nog twee films vergeten te noemen:
mijn favoriete oorlogsfilm is Die Brücke, over het fanatisme van de Hitler-Jugend in april 1945.
mijn favoriete verzetsfilm is L'Armée des Hombres, met Simone Signoret en (alweer!) Lino Ventura.