Je nieuwste aankopen - Boeken

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

von Manteuffel schreef:
Dodo schreef:Pas nog het boek "Lorraine 1944 - Patton versus Manteuffel" gekocht. Geschreven door Steven J Zaloga en is een aparte editie (met harde kaft) uitgegeven door Osprey (die krijgsgeschiedenis-uitgever ;) ). Al met al een aardig informatief boek met veel tactische informatie. Zoals we gewend zijn bij Osprey. De kaarten waren ditmaal een beetje weinig vertegenwoordig voor de grote hoeveelheid tactische besprekingen. Het was af en toe wel lastig om een goed overzicht te maken voor jezelf. Wat altijd leuk blijft zijn die "3D-views (of bird-eye views)".. Ik heb het boek voor een 10'tje gekocht bij de Slegte, een zeer nette prijs voor een leuk boekje.

Overigens komt mijn nieuwe onderschrift uit dit boekje.. :)
Hoe dik is dit boek(je)? En hoe beperkt of uitgebreid is de inhoud?
Een kleine 100 pagina's.. Beetje de normale Osprey-dikte dus (als je de serie kent). Inhoudelijk steekt het vrij goed in elkaar. Je krijgt eerst een beetje informatie over de kopstukken, maar dat is vrij beperkt. Ze gaan er eigenlijk al een beetje vanuit dat je wat achtergrondinformatie hebt. Dan vertellen ze nog wat feiten over de manschappen die in het gebied gelegerd waren. De sterkte van de Duitsers en de sterkte van de Amerikanen dus. Dan word je ingeleid in het plan van de Duitsers voor het offensief, en daarna beginnen ze met een beschrijving van de slag. Ook dit doen ze op de gebruikelijke Osprey-manier, met wat kaartjes, een "Bird-eye view" en enige afbeeldingen. Ze geven veel feitelijke informatie (dus "Eenheid X ging naar plaatsje Y, terwijl eenheid A van de Duitser ook naar plaatsje Y trok, maar dan via B").

Eigenlijk een boekje zoals je ze van Osprey zou verwachten, alleen dan met een andere kaft en een stukkie goedkoper!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Burt
Lid

Bericht door Burt »

Ik ben momenteel het boekje Blijdorp - Zollhaus 1944 1945 geschreven door Jan van Noorderhaven aan het lezen. Het gaat over een waar gebeurt verhaal van een groep mannen uit de Rotterdamse wijk Blijdorp die tijdens de razia's van november 1944 worden afgevoerd voor arbeitseinsatz (lees slavenarbeid) naar Duitsland.

Boekje kwam weg bij mijn opa die ook moest werken voor de duitsers. Vind ik halverwege het boek een loonstrookje van hem:
Afbeelding
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

L.S.,

Onlangs bij De Slegte aangeschaft: "The Oxford Companion to World War II". Een dikke duizend pagina's tellend naslagwerk. Gedegen, gedetailleerd en geschreven door een breed scala aan internationale- en deskundige auteurs. Meer dan 1.700 trefwoorden behandelen bijna alle aspecten van oorlogvoering, wapens, personen, operaties, economie, politiek, verzet, spionage en nog veel meer. Met veel kaarten, tabellen en diagrammen (en weinig foto's). Zo'n boek verschaft ontzettend veel "bladerplezier" voor relatief weinig geld.

Met vriendelijke groet,

Jan.
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Rick..
Lid

Bericht door Rick.. »

De hel die Europa heet,
van Peter Schrijvers (Toepasselijke naam voor een schrijver :P )
Gezocht : Bidprentjes van Geallieerde of As Troepen.
leieboordbewoner
Lid

Bericht door leieboordbewoner »

Afbeelding
Het verbond/ The Few van Kershaw Alex. Over 8 Amerikaanse piloten die meevochten met the battle of Britain toen Amerika nog "neutraal" was. Dit boekje word gelezen als ik in Tenerife lig te zonnen a la playa :wink:
For King & Country
Sam
Lid

Bericht door Sam »

leieboordbewoner schreef:Afbeelding
Het verbond/ The Few van Kershaw Alex. Over 8 Amerikaanse piloten die meevochten met the battle of Britain toen Amerika nog "neutraal" was. Dit boekje word gelezen als ik in Tenerife lig te zonnen a la playa :wink:
waar heb je die gekocht?? :)
leieboordbewoner
Lid

Bij eci.be voor €17,25. Maar in Nederland zullen de meeste boekenwinkels hem ook al hebben zeker? Ik heb wel het boek in Nederlandse vertaling (in het Engels: The Few, in NL: Het verbond).
For King & Country
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 69 keer
Ontvangen: 123 keer

Slag om de residentie

Bericht door asjemenou »

Gekocht voor een bodemprijsje.

Afbeelding

De slag om de residentie 1940 van E. H. Brongers. Het is een uitgave uit 1968. Ik meen dat er aan de laatste uitgave van dit boek iets is toegevoegd. Op zich niet zo erg. Dit boek is in ieder geval weer goed voor wat leesuurtjes.
arneken
Lid

Bericht door arneken »

2 romans:

the thin red line - james jones
confrontatie op zee - douglas reeman

en 1 boekje genaamd:

echo of guns.recollections of an artillerry officier 1914-'18 - harry siepmann (edited bij H.R. siepmann).

originele uitgave (in het engels m.a.w)
it's not how many you write but what you write in the books of history
Kleine Feldmaus
Lid

Bericht door Kleine Feldmaus »

"Die feldgrauen Reiter"
Afbeelding
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
symen
Lid

Bericht door symen »

Luftwaffe vs. RAF Flying Equipment of the Air War, 1939-45
by Mick J. Prodger

Afbeelding
leieboordbewoner
Lid

@ Symen: Is die goed? Ik zoek nog referentiemateriaal over de RAF en het schijnt een goed boek te zijn. Waar hebt u die juist gekocht?

Mijn nieuwste aanwist:
De Belgen in Engeland 1940-1945
Frank Decat
Afbeelding
Het verhaal van de Belgische strijdkrachten die op Britse bodem de invasie van Europa mee hebben voorbereid

In dit boek beschrijft de auteur het reilen en zeilen van de Belgische strijdkrachten tijdens de oorlog en de operaties waarbij zij waren betrokken. Hij heeft daarbij aandacht voor de land-, de zee- én de luchtmacht. Het leven van deze mannen was afgestemd op één enkel doel: D-Day en de herovering van het geliefde continent...
For King & Country
Cor
Lid

Bericht door Cor »

Hess. Het dubbelleven van de man achter Hitler.

Kan iemand er wat over vertellen. Is het wat?
Ajacied8989
Lid

Bericht door Ajacied8989 »

Ivan's Oorlog - Catherine Merridale
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
symen
Lid

Bericht door symen »

leieboordbewoner schreef:@ Symen: Is die goed? Ik zoek nog referentiemateriaal over de RAF en het schijnt een goed boek te zijn. Waar hebt u die juist gekocht?

Mijn nieuwste aanwist:
De Belgen in Engeland 1940-1945
Frank Decat
Afbeelding
Het verhaal van de Belgische strijdkrachten die op Britse bodem de invasie van Europa mee hebben voorbereid

In dit boek beschrijft de auteur het reilen en zeilen van de Belgische strijdkrachten tijdens de oorlog en de operaties waarbij zij waren betrokken. Hij heeft daarbij aandacht voor de land-, de zee- én de luchtmacht. Het leven van deze mannen was afgestemd op één enkel doel: D-Day en de herovering van het geliefde continent...
He

Ik heb hem gekocht via Ebay omdat ik met paypal moest betalen een nadeel ik heb wel 33 dollarverzendkosten betaalt met ebay. maar je kunt hem ook wel kopen via http://www.amazon.com Maar is een goed boek ja, de meeste RAF verzamelaars raden dit boek aan.
Het andere deel
http://www.amazon.com/Luftwaffe-Vs-Raf- ... 110&sr=8-1

Nieuw Boek

Mijn Dagboek van Kees Tetteroo

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... 4005357495[/url]