nieuws over Band of Brothers Pacific
- Luc J.
- Lid
Neee!, dadelijk word het Duits spul ook nog duurder.. net zoals Airborne in de tijd van BoB..ironmarc schreef:winig kans dat de prijs van AB daalt denk ik
lijkt em ook wel leuk als ze zo'n realistische serie zouden maken over de Duitse kant. Zou eens wat nieuws zijn

June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
-
- Lid
De welke? Je maakt me nieuwsgierig!Rednas schreef:Er komt een realistische korte film van de Duitse kantironmarc schreef:winig kans dat de prijs van AB daalt denk ik
lijkt em ook wel leuk als ze zo'n realistische serie zouden maken over de Duitse kant. Zou eens wat nieuws zijn
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
-
- Lid
Kijk eens in het topic onder dezesiggel schreef:De welke? Je maakt me nieuwsgierig!Rednas schreef:Er komt een realistische korte film van de Duitse kantironmarc schreef:winig kans dat de prijs van AB daalt denk ik

- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 75 keer
- Ontvangen: 131 keer
Verfilming
Het wordt al even aangehaald in dit topic, waarom geen film over het leven van de WOII Sovjet soldaat? Het is waar dat de Amerikanen een groot aandeel hebben gehad in WOII maar wat te denken van Rusland?
Dit land heeft 4 jaar ononderbroken lang strijd geleverd. De Russen hebben de meeste slachtoffers van WOII te betreuren. Aan dit front leed Duitsland driekwart van z'n verliezen! Aan dit front vond de grootse tankslag van WOII plaats. Een vergelijkbare tragedie zoals de blokkade van de stad Leningrad (St. Petersburg) vond nergens anders in WOII plaats. Stalingrad was hét keerpunt van WOII. Het Sovjet zomeroffensief van 1944 (Bagration) was qua omvang groter dan de landing in Normandië. En onder welke omstandigheden moest de Sovjet soldaat deze oorlog winnen?!
Zou het verhaal van Sergei Zhiganov (19 jarige Sovjet soldaat die de Lenin orde ontving) minder interessant zijn dan het verhaal van Dick Winters?!
Genoeg "hoogtepunten" lijkt mij om te verfilmen maar wel graag een realistische film dan en niet zoiets als "Enemy at the gates".
Dit land heeft 4 jaar ononderbroken lang strijd geleverd. De Russen hebben de meeste slachtoffers van WOII te betreuren. Aan dit front leed Duitsland driekwart van z'n verliezen! Aan dit front vond de grootse tankslag van WOII plaats. Een vergelijkbare tragedie zoals de blokkade van de stad Leningrad (St. Petersburg) vond nergens anders in WOII plaats. Stalingrad was hét keerpunt van WOII. Het Sovjet zomeroffensief van 1944 (Bagration) was qua omvang groter dan de landing in Normandië. En onder welke omstandigheden moest de Sovjet soldaat deze oorlog winnen?!
Zou het verhaal van Sergei Zhiganov (19 jarige Sovjet soldaat die de Lenin orde ontving) minder interessant zijn dan het verhaal van Dick Winters?!
Genoeg "hoogtepunten" lijkt mij om te verfilmen maar wel graag een realistische film dan en niet zoiets als "Enemy at the gates".
- gvdbor
- Lid
helemaal met je eens.
Ik denk echter dat de Russische filmindustrie nog niet dermate groot is dat die dit kan realiseren.
Na Hollywood hebben we inmiddels al wel Bollywood, maar nog geen Rollywood.
En als het een film zou worden gemaakt door Hollywood, krijg je weer van die acteurs die het slagveld omrennen met helmen op waarvan de kinband niet is dichtgemaakt, een dikke sigaar tussen de lippen etc etc.
Het zou mij ook aanstaan een tv-serie vanuit het oosten te zien in plaats van altijd de inmiddels bekende heroiek van Amerika
Ik denk echter dat de Russische filmindustrie nog niet dermate groot is dat die dit kan realiseren.
En als het een film zou worden gemaakt door Hollywood, krijg je weer van die acteurs die het slagveld omrennen met helmen op waarvan de kinband niet is dichtgemaakt, een dikke sigaar tussen de lippen etc etc.
Het zou mij ook aanstaan een tv-serie vanuit het oosten te zien in plaats van altijd de inmiddels bekende heroiek van Amerika
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 75 keer
- Ontvangen: 131 keer
Russische film
In de jaren zeventig (meen ik) hebben de Russen de oorlogsfilm "De slag om Berlijn" gemaakt. Voor deze film hebben de Russen complete infanterie- en tankdivisie's gebruikt (divisie's van de SMAD, Oost Duitsland)!gvdbor schreef:helemaal met je eens.
Ik heb de film een aantal malen gehuurd bij een videotheek. Ik heb de videotheekhouder destijds vriendelijk gevraagd dat als hij de videoband zou verwijderen aan mij te denken. Dit heeft hij wel beloofd maar niet gedaan. Tot nu toe heb ik de film nog nergens te koop gezien. Een mooie kleurenfilm van Mosfilm, compleet met Duitse Tigertanks en een slotscéne bij de Rijksdag.
Onder Leonid Brezjnev, zelf een WOII veteraan, waren dit soort films nog mogelijk. Brezjnev verhief de overwinning in WOII en de veteranen tot levende iconen van de Sovjet macht.
- Dodo
- Lid
- Linda C.
- Lid
Volgens dit recente artikel begint men in augustus te filmen in Australië
http://www.stuff.co.nz/4067312a1860.html
http://www.stuff.co.nz/4067312a1860.html
Hang Tough!
- Von Pratt
- Lid
-
- Lid