Hey,
Ik ben hier nieuw, enne ik weet niet waar ik me moet voorstellen,
Dus zal ik het eerst hier even doen;
Mijn naam is tom, en ik ben geeiinteresseerd in wo2, en alles wat met de oorlog enz. te maken heeft. Sinds een paar jaar begin ik me steeds meer af te vragen, en te zoeken naar informatie.
Wij wonen in een oude boerderij dat meer als 100 jaar oud is, en in de oorlog heeft gestaan. Daarom vroeg ik me dus af waar er hier in de buurt die gevechten hebben plaats gevonden, of iemand dat weet.
Alvast bedankt!
Groetjes
Gevechten rondom de weg van Nijmegen naar Eindhoven
- Lucky-Angel
- Lid
Gevechten rondom de weg van Nijmegen naar Eindhoven
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
- Lucky-Angel
- Lid
- Lucky-Angel
- Lid
Heb een beetje info gevonden, over de hevige gevechten rondom nistelrode, en ietwat hevigere gevechten in heesch.
Heb het nog is aan mijn vader gevraagd, maar het enige wat hem over de oorlog verteld is, was dat mijn opa zelf kaas maakte, en als de duitsers dichterbij kwamen, ze de kaas in het bietenveld gooide, omdat de duitsers anders al de kaas meenamen.
Later probeerde ze met veel moeite de kaas terug te vinden.
In de Tweede Wereldoorlog liep operatie Market Garden langs de route Hell’s Highway waar nu de A50 ligt. In de omgeving waren vele luchtlandingen. De brug over de Zuid-Willemsvaart bij Veghel is vernoemd naar een van de bevelhebbers, Julian J. Ewell.
Heb het nog is aan mijn vader gevraagd, maar het enige wat hem over de oorlog verteld is, was dat mijn opa zelf kaas maakte, en als de duitsers dichterbij kwamen, ze de kaas in het bietenveld gooide, omdat de duitsers anders al de kaas meenamen.
Later probeerde ze met veel moeite de kaas terug te vinden.
In de Tweede Wereldoorlog liep operatie Market Garden langs de route Hell’s Highway waar nu de A50 ligt. In de omgeving waren vele luchtlandingen. De brug over de Zuid-Willemsvaart bij Veghel is vernoemd naar een van de bevelhebbers, Julian J. Ewell.
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )