Aanval op Pearl Harbor + invasie
-
- Lid
Het is maar net wat je boeit. Ik vind het juist boeiend om een in de geschiedenis een paar gebeurtenissen te wijzigen (op realistische basis natuurlijk!) en kijken wat er dan gebeurt (what if). Als je dit op een realistische manier doet moet je ook goed op de hoogte zijn van de ECHTE gebeurtenissen en is zowiezo leerzaam. Zo zie je ook keer op keer hoe geschiedenis bepaald is door een toevalligheid.
British soldier in Normandy:
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
-
- Lid
Ik ben verslaafd aan what-if scenario's. Maar ik denk inderdaad dat het ook leerzaam is. Ik probeer altijd uit te gaan van de informatie die op dat moment beschikbaar was. Dan vraag ik me af welke beslissing ik had genomen.
Het nut hiervan zit hem er in goed gefundeerde meningen over actuele problemen te ontwikkelen. De vraag of de Nederlandse eenheden in Uruzgan moeten blijven is er zo één. Sinds Srebrenica is toch wel duidelijk geworden dat de dames en heren Nederlandse politici wel enige training in militaire logica kunnen gebruiken. What-if scenario's passen daar heel goed in.
Het nut hiervan zit hem er in goed gefundeerde meningen over actuele problemen te ontwikkelen. De vraag of de Nederlandse eenheden in Uruzgan moeten blijven is er zo één. Sinds Srebrenica is toch wel duidelijk geworden dat de dames en heren Nederlandse politici wel enige training in militaire logica kunnen gebruiken. What-if scenario's passen daar heel goed in.