Reenactment: Hoe Wie Wat

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Haplo »

sobel schreef:Glider infantrie man of zoiets?
Gliderborne
Mvg/Best regards, Sipke
Joey-Pegasus
Lid

Bericht door Joey-Pegasus »

DBloc schreef:
Joey-Pegasus schreef:
DBloc schreef:
Die Groene Dingen die je om je schenen hebt, vindt ik prachtig, werkt het mooi af. Hoe heten die eigenlijks?
En ja weer een stomme vraag, maar hadden paratroopers die dingen ook?? Want sommige zie ik er mee lopen en andere niet.

Mvg, Pieter.
Amerikaanse parachutisten droegen Jumpboots en hadden niet van deze leggings. De eenheden ingevlogen per zweefvliegtuig die deel uitmaakte van de Airborne divisies echter wel.

Overigens zou ik persoonlijk iets originelers kiezen dan E-Coy van 506, dat wordt al door zo ontzettend veel mensen gedaan die één keer BoB hebben gezien en dan meteen Dick Winters willen spelen...
Haha :lol: Dick Winters, nee man, gewoon mezelf. Met rean acten speel je dan je zelf of een personage?
Maar e-company was toch een Airborne division? Of heb ik dat noufout?
Goed, omdat het net vakantie is geweest....

De E-company van Band of Brothers maakte deel uit van het 506e Parachute Infantry Regiment, van de 101st Airborne Division.

Een AB-division bestaat uit ongeveer 10.000 man. Dit kan je dan weer onderverdelen in regimenten(dit is bij sommige divisies echter meer iets traditioneels dan dat het daadwerkelijk iest betekent), die weer verdeeld worden in bataljons. Deze worden vervolgens onderverdeeld in companies. Meestal gaan deze van A-coy t/m I-coy, maar dit is niet altijd zo. Één compagnie bestaat meestal uit zo'n 150 man. Zo'n compagnie kan je dan indelen in peletons van zo'n 30 a 40 man, die weer onder te verdelen zijn in kleine secties.

Verdiep je dan ook eerst eens in de eenheid die je misschien zou willen uitbeelden. Stel dan jezelf de vraag: Waarom zou ik deze eenheid willen uitbeelden?

En bij re-enactment speel je zelf in principe nóóít een persoon die daadwerkelijk in de oorlog gevochten heeft. Sommiger re-enaters geven zichzelf een andere, beter klinkende naam(al naar gelang de herkomst van de eenheid die je uitbeeldt). "Pieterssen" klinkt immers niet zo goed als je Amerikaans uitbeeld ;)
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Eric
Lid

Bericht door Eric »

LOL, wijze les voor alle beginnende re-enactors.
Afbeelding
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
SV Kenny
Lid

Bericht door SV Kenny »

Haplo schreef:Dat ziet er mooi uit Kenny.
Is 1 van de mooiere, zoniet de mooiste Re Enacment foto die er tussen staat.
De Yanks en de Tommies zie je vaak genoeg.
Maar dat Belgisch is toch wel weer even heel wat anders.
In hoeverre is hier replica voor te krijgen?
Replica's zijn hier moeilijk voor te vinden, er worden wel enkele uitrustingsstukken nagemaakt, maar het merendeel moet je zelf laten maken of origineel gebruiken.
Maar dat maakt het net zo leuk, t'is iets anders dan gewoon de site's afgaan en direkt een heel uniform bij elkaar shoppen. :mrgreen:
En bedankt voor het compliment.
Opgeheven account 942

Bericht door Opgeheven account 942 »

@D-bloc:

Begrijp me niet verkeerd en dit is geen aanval, maar met jou ingesteldheid raad ik je aan om niet te beginnen re-enacten.
Ik kan me duidelijk een beeld van je schetsen. Volgens mij heb je gekeken naar de serie BOB en vond je die schitterend. Je hebt een beetje rondgekeken op het internet en gezien dat er zoiets bestond als re-enacting en je wil dan natuurlijk de mannetjes uit BOB nadoen. Sorry, maar er zijn nu al meeeeeeer dan genoeg mensen die dit doen en 99% van het trekt op niets. En waarom?? omdat ze er niets van kennen en gewoon eens dat kostuumpje willen aandoen en een battle willen naspelen (en ik zie dat jij er heel weinig van kent, als je niet weet wat die groene dingen rond die schoenen zijn :roll: )
Wat komt er terecht van deze re-enacters?? Niets, want ze trekken op niets en niemand zal er mee willen samenwerken.
Als ik je zie schrijven, herken ik je hier volledig in, het is een profiel dat we kunnen missen als de pest tijdens re-enacting.

Kijk eens enkele posts geleden, P13 van dit topic. Daar heb ik het een en ander neergeschreven over wat re-enactment inhoud. Als je dit ziet zitten, dan is er nog hoop, anders stel ik je voor er niet aan te beginnen, want het zou alleen weggesmeten geld zijn.

En als je zegt dat je krap bij kas bent, begin er ook niet aan, want dit is echt een dure hobby. Reken maar snel 1000 euro voor je volledige outfit met alles erop en eraan (zonder wapen!!!)
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Thomas V schreef:@D-bloc:

(en ik zie dat jij er heel weinig van kent, als je niet weet wat die groene dingen rond die schoenen zijn :roll: )
Goh, omdat ik toevallig niet weet hoe ze heten zeker?

Ik heb ze vaak genoeg gezien, dat wil dan niet zeggen dat ik ook gelijk weet hoe ze heten. :roll:
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
Opgeheven account 942

DBloc schreef:

(en ik zie dat jij er heel weinig van kent, als je niet weet wat die groene dingen rond die schoenen zijn :roll: )

Ik heb ze vaak genoeg gezien, dat wil dan niet zeggen dat ik ook gelijk weet hoe ze heten. :roll:
Ok, dat je de naam niet weet, daar kan ik nu eventueel nog inkomen. Maar het is meer dan essentieel dat je weet dat de para's die niet standaard gebruikten, zeker als je BOB gezien hebt.

En echt, geloof me, ik heb er al veel zien komen en allemaal vertrekken ze even snel. Als ik zie wat je motivatie is (eens zo'n battle nadoen), sorry, maar begin er niet aan. Het is weggesmeten geld.

Onze werkgroep werkt met aanmeldingsfiches waar je enkele vragen moet oplossen die dan intern besproken worden.
Eén van de vragen is: Wat is uw motivatie?
Als je dan nog maar durft antwoorden, ik wil eens een battle nadoen, sorry, maar je zal vriendelijk bedankt worden.

Re-enactment moet je echt niet zien als soldaatje spelen, ga dan paintballen of airsoften. Kan je knallen zoveel je wil. En geloof me, dat is echt geen verwijt hoor, ik heb niets tegen mensen die dat doen. Maar je moet geen verschillende hobby's door elkaar halen. En bij airsoft en paintball kan je ook WO2-uniformen van de para's dragen.
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Thomas V schreef:
DBloc schreef:

Ok, dat je de naam niet weet, daar kan ik nu eventueel nog inkomen. Maar het is meer dan essentieel dat je weet dat de para's die niet standaard gebruikten, zeker als je BOB gezien hebt.
Het zou misschien ook wel kunnen, dat ik me verward heb, dat ik me alleen druk bezig hield met de para in BoB, terwijl er ook andere Unit's voorbij kwamen in die film. Mijn Excusses hiervoor. :oops:
Waarom ik me meer druk bezig hield met de para, was waarschijnlijk omdat deze Division een hele hechte band hadden, en dat vondt ik heel erg mooi. :)

Ik zal over dat Re anact ment nog even goed over na denken.
En wat meer informatie er over opzoeken. Maar voor mij is het verwarrendste dat er op google, allemaal verschillende informatie over de 101st is.
Dus voor mij een beetje moeilijk te begrijpen, omdat elke site hetzelfde of weer net iets anders te lezen heeft.

@ Thomas

Ik had je bericht gelezen op P-13 en ja, daar heb je volkomen gelijk in.
Dus sorry dat ik dan met zo'n motivatie aan kom zetten.

Mvg, Pieter.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Waarom ik me meer druk bezig hield met de para, was waarschijnlijk omdat deze Division een hele hechte band hadden, en dat vondt ik heel erg mooi.
*Proest* :lol: En andere eenheden hadden dat niet?
Nuts44
Lid

Bericht door Nuts44 »

Duuh!! Je schept een sepciale band he.. als je heel europa samen hebt bevrijd... :mrgreen:

Ik houdt me zelf sinds kort bezig met het re-enacten van de 29th infantry division. Dit is toch ook wel een van de vergeten groepen.. :/

Ik zal eens een mooie foto zoeken.

Roy
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Rednas schreef:
Waarom ik me meer druk bezig hield met de para, was waarschijnlijk omdat deze Division een hele hechte band hadden, en dat vondt ik heel erg mooi.
*Proest* :lol: En andere eenheden hadden dat niet?
Inderdaad!Dat was ook net zo bij andere eenheden! Alleen dat zie je niet want daar zijn geen series van gemaakt. Maar als je de boeken zou lezen en/of verhalen aan hoort van de veteranen dan zul je merken dat het bij alle andere eenheden net zo is, zowel aan geallieerde zijde maar ook aan Duitse zijde.

Naast de onderlinge band was de liefde voor het Regiment vaak ook erg groot. Je moet geen kwaad woord over hun Regiment zeggen want dan heb je het met ze aan de stok.
En wat meer informatie er over opzoeken. Maar voor mij is het verwarrendste dat er op google, allemaal verschillende informatie over de 101st is.
Dus voor mij een beetje moeilijk te begrijpen, omdat elke site hetzelfde of weer net iets anders te lezen heeft.
Tip! Haal niet al je info van internet! Koop om te beginnen eerst een aantal goede boeken en ga die lezen! Op internet staat een hoop interessante info maar daar kom je eerder fouten tegen dan in een goed boek. De info op internet is vaak ook weer een samenvatting van info uit boeken.
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Hier http://en.wikipedia.org/wiki/101st_Airborne_Division Op deze link staat ook van alles. Dingen die op wikipedia staan zijn die wel te vertrouwen?
Mr_Flibble
Lid

Bericht door Mr_Flibble »

Mag ik langs deze weg verzoeken aan de Admins en Mods om deze topic op te schonen en aan de andere posters te vragen om er een nieuwe topic over op te starten? :/
In Tabulas Argenteas Refero
Opgeheven account 942

Ik ben uitgepraat. Ik heb gezegd wat ik moest zeggen en voor mij is deze discussie afgesloten :wink:
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

DBloc schreef:Hier http://en.wikipedia.org/wiki/101st_Airborne_Division Op deze link staat ook van alles. Dingen die op wikipedia staan zijn die wel te vertrouwen?
[sarcasme]Ja, wikipedia is de beste bron die er is[/sarcasme]

:zapped: :zapped: :zapped: :zapped: :zapped: :zapped: :zapped: :zapped: :zapped: :zapped: