Wie ik ben ?
PPL uit Amsterdam, bouwjaar 1973
Naar men zegt ben ik van het mannelijk geslacht, wat sommigen al door hadden na mijn opmerkingen over vrouwenkiesrecht
De interresse voor WOII komt voort uit een algehele interresse voor geschiedenis.
Ik zal niet zover gaan om te zeggen dat ik een pure die-hard WO2 kenner ben, maar door een bovengemiddelde kennis van de geschiedenis als geheel kan ik af en toe dingen in een ander licht plaatsen.
Door bijvoorbeeld een gebeurtenis uit de WO2 te vergelijken of af te zetten tegen andere historische gebeurtenissen.
Ter illustratie van mijn achtergrond in deze materie kan ik nog aangeven dat ik ook in deze richting heb gepoogd te studeren.
Niet dat ik het afgemaakt, maar toch nuttig ter informatie waar de opmerkingen vandaan komen die ik hier plaats.
De studies behelste Politicologie en Nieuwste Politieke en Sociale Geschiedenis (da's de geschiedenis vanaf pakweg 1870, zeg maar de stichting van het Duitsland onder Bismarck wat uiteidenlijk weer resulteerde in WO1 en later dus weer tot WO2).
Naast het pure geschiedkundige verhaal kan ik dus ook nog wel eens wat kwijt willen over de sociale-culturele omstandigheden overgoten met een vleugje filosofie van politieke denkers.
Naast 'Expert' ben ik ook 'Moderator'
Voor moderatie-zaken kun je contact opnemen via
xxx@wo2.nl of gebruik mijn
profiel om een prive-bericht (PB) te verzenden.