Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
jeffreyvanspengen
Lid

Re: Duits Re-enactment

Bericht door jeffreyvanspengen »

svdwal schreef:Jeffrey,

Bespeur ik daar enig sarcasme??
Verklaar je eens nader?

Sjoerd
Nee hoor. Het is alleen zo dat extreem rechtse figuren het erg leuk vinden om aan SS re-enactment te beginnen, die verpesten het zo weer voor de andere mensen .
demian326
Lid
Lid

Bericht door demian326 »

Zoals velen wel weten is in Groot Britannie wel SS-re-enactment toegestaan, ook weet iedereen hoe erg het fout is gegaan daar.
Iedereen die ooit op de War-and-Peace show is geweest zal zich de hakenkruis-tattoo's en nazi-vlaggen verkoop herinneren.
Als dit naar Nederland komt kunnen ook groepen als Der Windhund het wel vergeten.

Naar mijn mening is SS-re-enactment niet nodig, het licht politiek nog zeer gevoellig en het zal inderdaad extreem-rechtse
personen aantrekken om deze ''historie'' levend te houden, op de verkeerde manier.

Ik heb afgelopen jaar in Engeland, op de WaP-show, gesproken met een SS-re-enactor uit Zweden,
ik heb prima met de man kunnen spreken en begreep ook de reden dat hij SS-re-enacte.
Geen enkel fout woord, maar ook hij waarschuwde ervoor dat er in zijn groep extreem-rechtse personen actief waren,
daar doe je gewoon niks tegen.

Dus blijft mijn gedachte voorlopig de ''doe-het-dan-niet'' gedachte.
En probeer ook niet weer steeds de discussie aan te wakkeren, het kan voorlopig gewoon niet in Nederland.
Oranje Zal Overwinnen!
Rick de G.
Lid

Bericht door Rick de G. »

Het is in principe geen probleem, maar liever niet om de volgende redenen:

1. Op evenementen komen ook mensen op leeftijd, die ongewaarschuwd met SS tekens e.d. worden geconfronteerd
2. Das Heer was in groten getale dan de SS, dus het is ook logischer om bijv. een Heer soldaat uit te beelden.
3. Het trekt eerder "foute" mensen aan, hoewel ik me niet voor kan stellen dat mensen van dat niveau bij een
re-enacment groep toe worden gelaten. (Correcte uniformen zijn vereist e.d.).
Laatst gewijzigd door Rick de G. op 22 jun 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Grenadier Markus Schenk
Joey-Pegasus
Lid

Bericht door Joey-Pegasus »

[quote="Rick de G."]
2. Das Heer was in in groten getale dan de SS, dus het is ook logischer om bijv. een Heer soldaat uit te beelden.

Ja, maar dan zou er ook geen Airborne, SAS, Rangers, MP of weet ik veel wat voor eenheid in de minderheid niet meer hoeven worden uitgebeeld omdat infanterie toch in grotere getalen was.
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Hij zegt alleen maar dat het logischer is.
Dasreich
Lid

Bericht door Dasreich »

ik vind dat het wel zou mogen onder strenge voorwaarden ...geen nazi's raschisten en zo
en dat de club er zelf ook goed na moet kijke een echt super zicht krijg je natuurlijk nooit..
maar de ss was ook een history'se eenheid en dat hoort er dan ook bij vind ik ...
want de waffen ss was wel iets beter dan wehrmacht maar dat kwam ook omdat hun alle beteren spullen kregen he

* sorry voor spellings foute ik ben dislectisch
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
Jim
Lid
Ontvangen: 28 keer

Bericht door Jim »

Geen SS eenhedeen
Alleen Wehrmacht eenheden
strenge voorwaarden

Onzin om te veronderstellen dat dat de garantie is dat er geen foute personen (rasistische, neo-nazi e.d.)mee doen aan reenactment. Garantie valt als het om de gedachten van mensen gaat nooit te geven.
Wij hebben strenge voorwaarden zeggen alle Duitse groepen op hun website staat dat ze nazi politiek niet aanhangen en tolereren.
Blijft toch het feit dat er bij sommige groepen foute personen rondhangen en misschien wel tot een zekere mate getolereerd worden. (Zolang ze het niet te openlijk uitdragen zal wel de criteria zijn in dat soort situaties.)

Ik heb ss reenactors gesproken waarvan ik 100% vertrouw dat die niet voldoen aan mijn beschrijving van foute personen.
Ik heb ook (Britse) wehrmacht reenactors gezien die zelf toegaven rascisten te zijn of van anderen gehoord dat ze het waren. Eens heb ik een luftwaffe reenactor een Hitler groet zien brengen, in de avonduren, als reactie op een zelfde groet van een andere (SS).
Eenheid is geen garantie dat daar geen foute personen aan mee gaan doen. Alsof foute personen alleen maar bewondering zouden hebben voor de SS.

SS ligt momenteel simpelweg te gevoelig in bepaalde landen. Over een x aantal jaren zal dat ongetwijfeld gebeuren in landen waar het nu te gevoelig ligt.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Rick de G.
Lid

Bericht door Rick de G. »

Persoonlijk zie ik de meerwaarde van SS re-enactment ook niet, in amerika wordt het vrij veel gedaan, in de 1:6 schaalfigurenwereld zijn er meer SS figuren e.d. dan WH, LW e.d.

Ik snap niet wat er zo leuk aan is. :bonk:
Grenadier Markus Schenk
Pvt. Mike
Lid

Bericht door Pvt. Mike »

Rick de G. schreef:Persoonlijk zie ik de meerwaarde van SS re-enactment ook niet, in amerika wordt het vrij veel gedaan, in de 1:6 schaalfigurenwereld zijn er meer SS figuren e.d. dan WH, LW e.d.

Ik snap niet wat er zo leuk aan is. :bonk:

Nou ik denk niet echt dat de makers het leuk vinden maar dat het misschien veel gekocht word omdat het zo bekend is ...
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

Imme schreef:Naar mijn mening is sterk gecontroleerd Wehrmacht re-enactment geen enkel probleem - alleen SS is uit den boze. Simpelweg omdat dit als een magneet zal werken voor heeeel veel mensen met hele verkeerde ideeën. Ik ben blij dat het in Nederland niet wordt toegestaan door het LPLG.
Jij denkt dat zo'n snotapen niet in de Wehrmacht zitten?
Pvt. Mike
Lid

Bericht door Pvt. Mike »

Dat kan nog wel even duren voordat je antwoord van hem hebt. :P Hij is gebanned :P Al weet ik niet voor hoelang :P
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

We hebben er inmiddels een reenactment groep bij in Nederland die de Fallschirmjagers uitbeelden zoals ze in mei 1940 boven Nederland zijn gesprongen. Hun eerste optreden is dit jaar in Dordrecht geweest. Zag er prachtig en authentiek uit. Zijn mooie foto's van gemaakt en werd met ontzettend veel respect nagespeeld zonder enige nazi-sympathy. Ook toeschouwers waaronder mensen die het zelf nog hadden meegemaakt waren zeer positief over deze uitbeelding.

SS blijft ook voor mij een no-go-area!!! :r
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Pvt. Mike
Lid

Bericht door Pvt. Mike »

Weet je toevallig de site van die groep of.. ?? Iets waar foto's op staan??

Mvgr.
Mike
502
Lid

Bericht door 502 »

Geen SS? Zie geen enkele reden waarom niet. Gewoon strenge voorwaarden. Ik vind het belachelijk om dat soort zaken te verbieden.
Mensen die bang zijn dat sommigen zich sterk zullen aangetrokken voelen tot het nazisme(Iedereen heeft trouwens het recht om radicaal te zijn) zullen vaak nooit zeuren wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot het stalinisme. Wanneer iemand besluit om een rode shock army the re-enacten heeft hij daar alle recht op. Zo ook met mensen die de SS willen e-enacten.
502
Lid

Bericht door 502 »

Iemand sprak over Kamp re-enactment of Sonderkommando's? Volgens mij zijn die groepen er ook. Op de dvd Nazi's The Occult History zie je stukken nagespeeld wat lijkt op een Sonderkommando re-enactmentgroep. Volgens mij is die docu. van de zelfde maker als de docu. From D-Day to Berlin waar ook veel re-enactment in voor komt.