Modelbouw King Tiger
Moderator: Jurrie
-
- Lid
Modelbouw King Tiger
nóg een modelbouwtopic
mijn eerste model op dit forum:
Het gaat hier om een King Tiger van Dragon, ik wil deze samen met de 4 panzergrenadiers die hierbij zaten op een klein diorama zetten ter grootte van de king tiger. De tank heeft een aliminium loop (deze was optioneel tegenover standaard plastic loop, dit leverde wel problemen op omdat de loop te zwaar werd, waardoor er een "hangloop" ontstond, daarom heb ik een stukje plastic onder de loop bevestigd om dit tegen te gaan. Ook werd geen MG bijgeleverd, waardoor de standaard bij het luik vooralsnog leeg blijft.
Ik heb gekozen voor een geïmproviseerd camouflagepatroon over het standaard patroon (hoewel dit standaardpatroon gedaan is met ietwat donkerdere kleuren. Dit heb ik gedaan om de tank wat meer individualiteit te geven, ook de nummers op de zijkant van de koepel zijn niet Historisch verantwoord, omdat wanneer dit wel zo zou zijn de tank "niet zou kloppen met de werkelijkheid" dit betreft dus een fictieve tank. Alle commentaar is welkom
Schaal: 1:35
mijn eerste model op dit forum:
Het gaat hier om een King Tiger van Dragon, ik wil deze samen met de 4 panzergrenadiers die hierbij zaten op een klein diorama zetten ter grootte van de king tiger. De tank heeft een aliminium loop (deze was optioneel tegenover standaard plastic loop, dit leverde wel problemen op omdat de loop te zwaar werd, waardoor er een "hangloop" ontstond, daarom heb ik een stukje plastic onder de loop bevestigd om dit tegen te gaan. Ook werd geen MG bijgeleverd, waardoor de standaard bij het luik vooralsnog leeg blijft.
Ik heb gekozen voor een geïmproviseerd camouflagepatroon over het standaard patroon (hoewel dit standaardpatroon gedaan is met ietwat donkerdere kleuren. Dit heb ik gedaan om de tank wat meer individualiteit te geven, ook de nummers op de zijkant van de koepel zijn niet Historisch verantwoord, omdat wanneer dit wel zo zou zijn de tank "niet zou kloppen met de werkelijkheid" dit betreft dus een fictieve tank. Alle commentaar is welkom
Schaal: 1:35
Laatst gewijzigd door Männlein op 27 aug 2008, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
unser weg ist der richtiger weg
- Pvt. Mike
- Lid
Re: Modelbouw King Tiger
Shön gedaan makker
Misschien kun je je Sturm Tiger ook nog posten ?
Mvgr.
Mike

Misschien kun je je Sturm Tiger ook nog posten ?
Mvgr.
Mike
Laatst gewijzigd door Pvt. Mike op 26 aug 2008, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
- Dasreich
- Lid
mooi,
maar je weet wat ik ga zeggen he
ik vind de strepjes beetje te recht (volgende keer zig zag
)
verder mooigelukt
gr
maar je weet wat ik ga zeggen he

ik vind de strepjes beetje te recht (volgende keer zig zag

verder mooigelukt
gr
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
- Pvt. Mike
- Lid
En die 4 panzergrenadieren zou ik ook wel graag zien 

Zo, het lijkt erop dat de modelbouw weer een beetje gaat leven zeg! Welke schaal is deze tank?
Greetz,
Jurrie
Greetz,
Jurrie
- Dasreich
- Lid
1:35
- Dasreich
- Lid
hehe
ik ben zijn neef en ik kom wel vaker bij hem ..
gaan we ook wle model werke etc...
gr,

ik ben zijn neef en ik kom wel vaker bij hem ..
gaan we ook wle model werke etc...
gr,
- Pvt. Mike
- Lid
xD ik ken Dasreich en Mänleinn beide en het zijn vrienden van me 

-
- Lid
ik zal de schaal erbij zetten, was idd 1:35, sturmtiger zet ik er binnenkort ook bij.
Goed, dan gaan we nu nog even constructieve feedback geven, daar zit je denk ik echt op te wachten
. T'ziet er geinig uit, de Dragon 1/35 tanks hebben altijd veel detail ... vond je het een beetje leuk om de kit te bouwen?
Hoewel de kleuren niet geheel historisch verantwoord zijn, komen de groen en de bruin toch wel in de buurt. Vind het wel grappig dat je een camo hebt gekozen die niet bestaat, terwijl er ook 1 bestaat die hier heel erg op lijkt. Namelijk geen streepjes op de camo maar vlekjes (rondjes). Jammer dat je dat dan niet hebt gedaan hehe. Is het model trouwens met de hand geverfd of geairbrushed?
Het is nogal lastig om wat meer diepte te maken in de kleurlagen als je niet gebruik maakt van een airbrush, maar wat je nog zou kunnen doen (op dit model of een volgende tank) is wat filters en/of washes. Check mijn topics voor meer info erover. Dan krijg je nog net wat eer contrast. De uitlaten had ik zelf in de tank kleur gezet en een klein beetje roestig en roetig gemaakt met pigmenten. Misschien kan je dat alsnog doen? Dat geeft een zeer realistisch resultaat. Als laatste zie ik wat oranje plekjes bij de tracks, ik denk dat dit roest moet zijn? Ik denk dat het (per ongeluk) wat te licht is geworden? Wat ik met tracks doe is het volgende: ik mix een basiskleur met zwart, bruin en zilver. Vervolgens verf ik de tracks hiermee. Daarna doe ik washes met donkerbruin om het geheel wat meer contrast te geven. Hierna ga ik met een dryrbrush zilver over de opliggende delen van de tracks (check mijn topics over de techniek van de drybrush). Als laatste kan je nog pigmenten toevoegen die stof/modder nabootsen
. Wie weet een idee voor de volgende keer.
Wel raar dat de MG er niet bij zit. Heb je wel goed gekeken? Of zat die niet (meer) in de sprue ofzo? Ben benieuwd naar je volgende model
Greetz,
Jurrie

Hoewel de kleuren niet geheel historisch verantwoord zijn, komen de groen en de bruin toch wel in de buurt. Vind het wel grappig dat je een camo hebt gekozen die niet bestaat, terwijl er ook 1 bestaat die hier heel erg op lijkt. Namelijk geen streepjes op de camo maar vlekjes (rondjes). Jammer dat je dat dan niet hebt gedaan hehe. Is het model trouwens met de hand geverfd of geairbrushed?
Het is nogal lastig om wat meer diepte te maken in de kleurlagen als je niet gebruik maakt van een airbrush, maar wat je nog zou kunnen doen (op dit model of een volgende tank) is wat filters en/of washes. Check mijn topics voor meer info erover. Dan krijg je nog net wat eer contrast. De uitlaten had ik zelf in de tank kleur gezet en een klein beetje roestig en roetig gemaakt met pigmenten. Misschien kan je dat alsnog doen? Dat geeft een zeer realistisch resultaat. Als laatste zie ik wat oranje plekjes bij de tracks, ik denk dat dit roest moet zijn? Ik denk dat het (per ongeluk) wat te licht is geworden? Wat ik met tracks doe is het volgende: ik mix een basiskleur met zwart, bruin en zilver. Vervolgens verf ik de tracks hiermee. Daarna doe ik washes met donkerbruin om het geheel wat meer contrast te geven. Hierna ga ik met een dryrbrush zilver over de opliggende delen van de tracks (check mijn topics over de techniek van de drybrush). Als laatste kan je nog pigmenten toevoegen die stof/modder nabootsen

Wel raar dat de MG er niet bij zit. Heb je wel goed gekeken? Of zat die niet (meer) in de sprue ofzo? Ben benieuwd naar je volgende model
Greetz,
Jurrie
-
- Lid
erg bedankt voor je commentaar, daar zat ik idd op te wachtenJurrie schreef:Goed, dan gaan we nu nog even constructieve feedback geven, daar zit je denk ik echt op te wachten. T'ziet er geinig uit, de Dragon 1/35 tanks hebben altijd veel detail ... vond je het een beetje leuk om de kit te bouwen?
Het is nogal lastig om wat meer diepte te maken in de kleurlagen als je niet gebruik maakt van een airbrush, maar wat je nog zou kunnen doen (op dit model of een volgende tank) is wat filters en/of washes. Check mijn topics voor meer info erover. Dan krijg je nog net wat eer contrast. De uitlaten had ik zelf in de tank kleur gezet en een klein beetje roestig en roetig gemaakt met pigmenten. Misschien kan je dat alsnog doen? Dat geeft een zeer realistisch resultaat. Als laatste zie ik wat oranje plekjes bij de tracks, ik denk dat dit roest moet zijn? Ik denk dat het (per ongeluk) wat te licht is geworden? Wat ik met tracks doe is het volgende: ik mix een basiskleur met zwart, bruin en zilver. Vervolgens verf ik de tracks hiermee. Daarna doe ik washes met donkerbruin om het geheel wat meer contrast te geven. Hierna ga ik met een dryrbrush zilver over de opliggende delen van de tracks (check mijn topics over de techniek van de drybrush). Als laatste kan je nog pigmenten toevoegen die stof/modder nabootsen. Wie weet een idee voor de volgende keer.
Greetz,
Jurrie

Ik vind alle kits leuk om te bouwen, deze speciaal omdat ik de köningstiger een van de meest indrukwekkende tanks uit de oorlog vind.
Het model is met de hand geverfd gebruik makend van revell-kleuren. Het patroon is inderdaad niet geheel geïmproviseerd, maar gebaseerd op het patroon van de king tigers uit sPzAbt 506 in de ardennen. Ik heb hierbij een aantal kleuren veranderd om de tank donkerder te maken, en omdat mengen mij niet erg goed afgaat (ben nog een vrij beginnende modelbouwer), meestal word voor dit patroon Matt 16 Sand, Matt 48 SeeGrün en Matt 37 Ziegelrot (kan ook 36 zijn) voorgeschreven. Omdat ik deze kleuren erg fel vind heb ik de zand vervangen door een okerkleur (matt 84), groen door matt 40 en rood door Lederbraun (matt 86) (allemaal revell-kleuren). Vervolgens heb ik de streepjes toegevoegd, een beetje gebaseerd op het originele patroon dat jij bedoeld met de puntjes (even de naam vergeten)
De plekjes op de Tracks moeten inderdaad roest weergeven, en hiervoor heb ik de Revell-roestkleur gebruikt. Deze viel helaas meer rozig dan roestig uit en ik zal dan ook proberen deze kleur te verbeteren. Ik ben idd van plan nog te werken aan deze tank, en zal zeker je topics lezen voor tips om betere effecten te geven aan de tank.
De mg zat er inderdaad niet bij, maar daar moet niet zo moeilijk aan te komen zijn (klein pakketje duitse wapens)
bedankt voor je commentaar,
mvg,
Dion
- Dasreich
- Lid
erg bedankt voor je commentaar, daar zat ik idd op te wachten 
Ik vind alle kits leuk om te bouwen, deze speciaal omdat ik de köningstiger een van de meest indrukwekkende tanks uit de oorlog vind.
Het model is met de hand geverfd gebruik makend van revell-kleuren. Het patroon is inderdaad niet geheel geïmproviseerd, maar gebaseerd op het patroon van de king tigers uit sPzAbt 506 in de ardennen. Ik heb hierbij een aantal kleuren veranderd om de tank donkerder te maken, en omdat mengen mij niet erg goed afgaat (ben nog een vrij beginnende modelbouwer), meestal word voor dit patroon Matt 16 Sand, Matt 48 SeeGrün en Matt 37 Ziegelrot (kan ook 36 zijn) voorgeschreven. Omdat ik deze kleuren erg fel vind heb ik de zand vervangen door een okerkleur (matt (86? groen door matt 40 en rood door Lederbraun (matt 86 (82) (allemaal revell-kleuren). Vervolgens heb ik de streepjes toegevoegd, een beetje gebaseerd op het originele patroon dat jij bedoeld met de puntjes (even de naam vergeten)
De plekjes op de Tracks moeten inderdaad roest weergeven, en hiervoor heb ik de Revell-roestkleur gebruikt. Deze viel helaas meer rozig dan roestig uit en ik zal dan ook proberen deze kleur te verbeteren. Ik ben idd van plan nog te werken aan deze tank, en zal zeker je topics lezen voor tips om betere effecten te geven aan de tank.
De mg zat er inderdaad niet bij, maar daar moet niet zo moeilijk aan te komen zijn (klein pakketje duitse wapens)
mvg,
Dion[/quote]
dat zijn de kleuren
mvg

Het model is met de hand geverfd gebruik makend van revell-kleuren. Het patroon is inderdaad niet geheel geïmproviseerd, maar gebaseerd op het patroon van de king tigers uit sPzAbt 506 in de ardennen. Ik heb hierbij een aantal kleuren veranderd om de tank donkerder te maken, en omdat mengen mij niet erg goed afgaat (ben nog een vrij beginnende modelbouwer), meestal word voor dit patroon Matt 16 Sand, Matt 48 SeeGrün en Matt 37 Ziegelrot (kan ook 36 zijn) voorgeschreven. Omdat ik deze kleuren erg fel vind heb ik de zand vervangen door een okerkleur (matt (86? groen door matt 40 en rood door Lederbraun (matt 86 (82) (allemaal revell-kleuren). Vervolgens heb ik de streepjes toegevoegd, een beetje gebaseerd op het originele patroon dat jij bedoeld met de puntjes (even de naam vergeten)
mvg,
Dion[/quote]
dat zijn de kleuren

mvg
-
- Lid
Oke, hier de nieuwe pics van mijn köningstiger na renovatie, de streepjes uit de oude laag zijn geschilderd in historische kleuren (revell), en daarna zijn de verschillende camouflagekleuren gedrybrushed met eerst 2x de grondkleur (zoals op mijn eerste pics) gevolgd door een nieuwe kleur (zeegroen, ziegelroth), dit om een mer historisch uiterlijk te geven, ook zijn de decals op de toren omgewisseld (vraag niet hoe) en is er zand/slijtagespoor aangebracht op de rupsen, dit is gedaan met cacaopoeder. Hier volgen de foto's:
-
- Lid
Hier ook een model dat ik gemaakt heb voor mijn King tiger, het deelt hetzelfde camouflagepatroon, omdat ze misschien samen op een ardennendiorama geplaatst gaan worden, voorlopig zijn het nog beide losse modellen, ze hebben ook beide dezelfde productie doorlopen. Het zijn "broertjes" bij wijze van spreken. Hier volgen de pics (Excuses voor de overbelichting, dit heeft met een flits/witte achtergrondcombinatie te maken):
*moet nog modder op de swatsikavlag aanbrengen, en bij bepaalde gereedschappen het hout kleuren
schaal: 1/35
Revell
*moet nog modder op de swatsikavlag aanbrengen, en bij bepaalde gereedschappen het hout kleuren
schaal: 1/35
Revell