Externe factoren
-
- Lid
Externe factoren
Hallo,
Ik zou wel willen weten of er nog Externe Factoren waren in de belangrijke gevechten van de Tweede Wereldoorlog. Zoals het weer enz.
Alvast Bedankt!
MvG, Sjaako
Ik zou wel willen weten of er nog Externe Factoren waren in de belangrijke gevechten van de Tweede Wereldoorlog. Zoals het weer enz.
Alvast Bedankt!
MvG, Sjaako
-
- Lid
Re: Externe factoren
Wat dacht je van gebergte, rivieren, wegen etc. Zijn dat de dingen die je bedoeld?
Greetz,
Jurrie
Greetz,
Jurrie
- fritz derochebrune
- Lid
b.v. weer tijdens de slag om de Ardennen, de Duitsers hadden slecht weer nodig zodat de Geallieerden niks hadden aan hun luchtoverwicht.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
- koos24
- Lid
Tijdens Overlord (Normandie) dachten dat de geallieerden niet zouden komen door de storm, mis, ze kwamen wel.
En wat dacht je van Pearl Harbor, door de Japanse aanval op 7 december 1941 raakte de VS betrokken bij
WO 2 iets waar ook Duitsland later behoorlijk door in de problemen kwam.
En wat dacht je van Pearl Harbor, door de Japanse aanval op 7 december 1941 raakte de VS betrokken bij
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-
- Lid
Duitsland heeft alleen zichzelf in de problemen geholpen door Amerika de oorlog te verklaren...koos24 schreef:Tijdens Overlord (Normandie) dachten dat de geallieerden niet zouden komen door de storm, mis, ze kwamen wel.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
- koos24
- Lid
Klopt, dit was een solo aktie van Hitler.Cas schreef:Duitsland heeft alleen zichzelf in de problemen geholpen door Amerika de oorlog te verklaren...koos24 schreef:Tijdens Overlord (Normandie) dachten dat de geallieerden niet zouden komen door de storm, mis, ze kwamen wel.
Maar of de VS ook zonder die oorlogsverklaring niet in oorlog was geraakt met Duitsland betwijfel ik.
Vermoedelijk was de eerste U boot aanval voldoende geweest voor betrokkenheid van Amerika van wie
duidelijk was waar de sympathie naar uit ging.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-
- Lid
Duitsland zat op dat moment al zwaar in de problemen, omdat Legergroep Midden net de Slag om Moskou had verloren en uit elkaar viel.Cas schreef:Duitsland heeft alleen zichzelf in de problemen geholpen door Amerika de oorlog te verklaren...
- King tiger
- Lid
Dat is niet waar, ze hadden de slag wel verloren maar dankzij Hitler zijn visie van standhouden, is legergroep midden gespaard gebleven van de totale vernietiging. Welsiswaar uitstel van executie dor de russen...Moengoman schreef:Duitsland zat op dat moment al zwaar in de problemen, omdat Legergroep Midden net de Slag om Moskou had verloren en uit elkaar viel.Cas schreef:Duitsland heeft alleen zichzelf in de problemen geholpen door Amerika de oorlog te verklaren...
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Charly1975
- Lid
In welk opzicht bedoel je of het weer een belangrijke factor is ? Bedoel je of het weer invloed heeft gehad op beslissingen m.b.t. operaties (ja: zie voorbeelden hierboven) of bedoel je in het algemeen of weer van invloed is (ook ja: met het afvuren van een kanon heb je ook met externe factoren rekening te houden...bijvoorbeeld de kromming van de aarde en de windsnelheid)jobajaxXx schreef:Hallo,
Alvast Bedankt!
MvG, Sjaako
Om een lang verhaal kort samen te vatten: ja externe factoren zoals het weer hadden invloed.
Niet alleen in WO II overigens, in alle oorlogen hebben externe factoren zoals het weer invloed.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
-
- Lid
Mythe. Stalin wilde in januari 1942 een tegenaanval op alle fronten. Legergroepen Noord- en Zuid waren behoorlijk voorbereid op de Russische winter en hielden goed stand. Zhukov wilde alle krachten tegen de verzwakte Legergroep Midden inzetten. Was dat gebeurd, dan was Legergroep Midden inderdaad totaal vernietigd. Details:King tiger schreef:Dat is niet waar, ze hadden de slag wel verloren maar dankzij Hitler zijn visie van standhouden, is legergroep midden gespaard gebleven van de totale vernietiging. Welsiswaar uitstel van executie dor de russen...Moengoman schreef:Duitsland zat op dat moment al zwaar in de problemen, omdat Legergroep Midden net de Slag om Moskou had verloren en uit elkaar viel.Cas schreef:Duitsland heeft alleen zichzelf in de problemen geholpen door Amerika de oorlog te verklaren...
http://www.history.army.mil/books/wwii/milimprov/fm.htm
en let dan vooral op de wederwaardigheden van Pantserdivisie 6 in de paragrafen The Blitzkrieg bogged down in Mud en Desperate Improvisations. Twee dingen worden duidelijk: Hitler had er geen enkele invloed op en het Rode Leger heeft een enorme kans laten liggen.
Wie ook over andere onderwerpen wil lezen:
http://www.history.army.mil/html/booksh ... erPer.html
- Maj.Cain
- Lid
Weersfactor in Italie....
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com