enig idee wat het is, het lijkt mij een fuze van een mortier ofzo? is ong 2cm lang.

Zal niet gaan, het object is al weggedaan, maar morgen ga ik weer de hele dag zoeken, mocht ik er nog 1 vinden dan maak ik een paar scherpe foto's.ammo schreef:Plaats ff wat betere foto,s .
Ik wijs je er maar op, want deze foto ziet er naar uit dat die thuis is gemaakt....je moet die zooi gelijk laten liggen want vroeg op laat pakken ze je misschien en dan heb je 'per ongeluk' nog zo'n ding thuis liggen en nemen ze alles mee.Nick U schreef:Zal niet gaan, het object is al weggedaan, maar morgen ga ik weer de hele dag zoeken, mocht ik er nog 1 vinden dan maak ik een paar scherpe foto's.ammo schreef:Plaats ff wat betere foto,s .
en coco , ik weet nu onderhand wel dat het illegaal is, dankjewel.
Zo te zien de ontsteker van een Duitse flak granaat, lekker laten liggenNick U schreef:Deze heeft een vriend van mij gevonden:
enig idee wat het is, het lijkt mij een fuze van een mortier ofzo? is ong 2cm lang.
Hmmm, dat is denk ik een beetje klein nietwaar ? het object was maar 2cm lang..., dat is toch een beetje klein voor een flak? maarja aan de andere kant heb ik er niet echt verstand van.n2 schreef:Zo te zien de ontsteker van een Duitse flak granaat, lekker laten liggenNick U schreef:Deze heeft een vriend van mij gevonden:
Nick U schreef:Hmmm, dat is denk ik een beetje klein nietwaar ? het object was maar 2cm lang..., dat is toch een beetje klein voor een flak? maarja aan de andere kant heb ik er niet echt verstand van.n2 schreef:Zo te zien de ontsteker van een Duitse flak granaat, lekker laten liggenNick U schreef:Deze heeft een vriend van mij gevonden:

Gisteren heb ik samen met een vriend de hele dag gezocht, we hebben zes 2 inch mortieren gevonden op verschillende plekken.wo2-freak schreef:Hallo allemaal. Ik heb een vraag:
Ik heb geen ervaring met metaaldetectors, maar ik wil binnenkort er wel iets mee gaan doen. Alleen is het niet gevaarlijk om dat te doen of valt dat best mee?
Als je bijvoorbeeld in een gebied als de Ardennen of in Normandië met een metaaldetector gaat zoeken, is er dan een kans dat je een mine vind of granaten/bommen die niet afgegaan zijn? Wat als je daar op komt te staan, ontploffen die dingen dan ook echt? Hebben jullie het wel eens meegemaakt dat je een granaat/bom hebt gevonden die nog niet is afgegaan? Hoe ga je daar mee om?
... schreef:bedankt voor de info. erg handig
ik zoek ook met een metaaldetector maar ik dnek dat hij niet echt goed is. ik heb hem nu even niet bij de hand dus weet ik ook het merk niet. hij kan wel dingen vinden tot zeker 75 cm diep en heeft een analoge display waarop je kan zien wat voor soort metaal het is en hoe hard het signaal is. je kan hem ook afstellen op iets speciaals. er zitten 3 draaiknoppen op maar 1 weet ik niet echt waarvoor die is en heet: discrimination. kan je daarmee verschillende onderscheiden maken? als iemand het weet bedankt! klink deze detector metaaldetector goed of is het niet zo'n goed ding?
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 4 gasten