NVA
- hastafidel
- Lid
Re: NVA
Ja dat is inderdaad een bijzonder uniform. Ik heb die set gekocht toen ik pas begon met verzamelen. Toen ik hoorde dat het een wende-uniform was baalde ik. Later begreep ik dat deze uniformen zeer zeldzaam zijn; het is half BW en half NVA. Ik heb 'm er pas opgezet omdat ik nog een kokarde van de wende miste. Nu is de set compleet.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
- Jan Klaassen
- Lid
Zijn die zo zeldzaam dan? Nouja; ziet er in ieder geval mooi uit, zo'n wendeuniform wil ik altijd ook nog eens...
Trouwens, (dit kwam net in me op); hoelang verzamelen jullie al eigenlijk?
Trouwens, (dit kwam net in me op); hoelang verzamelen jullie al eigenlijk?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- hastafidel
- Lid
Ja ik heb er nooit meer eentje gezien. Dus dan moeten ze wel zeldzaam zijn. Jouw uniform dat ik uit Duitsland heb opgehaald is trouwens zeer gaaf. Ik ben altijd wantrouwig bij dit soort uniformen omdat de Ärmelband vaak niet origineel vernaaid is, maar dit is bij die van jou volgens mij niet het geval. Gefeliciteerd met dit fraaie en zeldzame exemplaar.
Ik verzamel denk ik zo'n 5 jaar op dit moment (nog niet zo lang nu ik er over nadenk). Ik heb het aanbod in die tijd zien afnemen en fragmenteren en de prijzen enorm zien stijgen.
Ik verzamel denk ik zo'n 5 jaar op dit moment (nog niet zo lang nu ik er over nadenk). Ik heb het aanbod in die tijd zien afnemen en fragmenteren en de prijzen enorm zien stijgen.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
-
- Lid
over verzamelen, doe ik niet echt, ik breng de rommel na 20 jaar weer in gebruik, en daar ga ik geen zeldzame spullen voor gebruiken
ik kan jullie voorlopig drie youtube filmpjes aanbieden. van dienstplicht op herhaling
de achterste schutter ben ik
http://www.youtube.com/watch?v=OZ8vjPLo9SA
die gek met die gewonde op ze rug ben ik, ik zag mijn genosse voor mijn ogen weggeglijden
http://www.youtube.com/watch?v=Cvuv_541wbs
en een filmpje van het hele gebeuren ons kamp en de oefening
http://www.youtube.com/watch?v=ObaZnVs2ZXg
oh en let niet op historisch incorrecte fregatten kapitain die besluit deel te nemen in de strijd. soms sijn we net kleine kinderen, met klappertjes
**ik heb de link van het 2e filmpje even aangepast, nou klopt het wel

ik kan jullie voorlopig drie youtube filmpjes aanbieden. van dienstplicht op herhaling
de achterste schutter ben ik
http://www.youtube.com/watch?v=OZ8vjPLo9SA
die gek met die gewonde op ze rug ben ik, ik zag mijn genosse voor mijn ogen weggeglijden

http://www.youtube.com/watch?v=Cvuv_541wbs
en een filmpje van het hele gebeuren ons kamp en de oefening
http://www.youtube.com/watch?v=ObaZnVs2ZXg
oh en let niet op historisch incorrecte fregatten kapitain die besluit deel te nemen in de strijd. soms sijn we net kleine kinderen, met klappertjes

**ik heb de link van het 2e filmpje even aangepast, nou klopt het wel

Laatst gewijzigd door sgtmeat op 30 aug 2010, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
ik ben goed van geloof, maar is dit echt 130 euro waard
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... esser.html
of is een van jullie de aanbieder
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... esser.html
of is een van jullie de aanbieder

- Jan Klaassen
- Lid
Volgens mij is geen van ons de aanbieder... Het is 'Ossie' uit Heerhugowaard, die normaal best goed geprijsde dingen afzet. Maar of dit nu 130 euro waard is...ben bang van niet?
@hastafidel; volgens de verkoper was inderdaad de armband origineel vernaaid (oftewel; niet door de voering). Is dit zo'n zeldzaaam stuk dan? Heb het wel eens in dat boek van Kuebke gezien, maar inderdaad nooit origineel; tot nu dus. Heb het (mits het dan zeldzaam is) voor een spotprijsje gevangen :O En nog met alles d'r op en d'r an ook!
@hastafidel; volgens de verkoper was inderdaad de armband origineel vernaaid (oftewel; niet door de voering). Is dit zo'n zeldzaaam stuk dan? Heb het wel eens in dat boek van Kuebke gezien, maar inderdaad nooit origineel; tot nu dus. Heb het (mits het dan zeldzaam is) voor een spotprijsje gevangen :O En nog met alles d'r op en d'r an ook!
- Jan Klaassen
- Lid
En in vijf jaar zo'n enorme collectie opgebouwd...mooi!
Volgens mij, nu ik er over nadenk, heb ik m'n eigen 12 uniformen in ruim een jaar bijeen gehaald x) Begin vorige zomervakantie kwam het eerste politieuniform binnen...
Volgens mij, nu ik er over nadenk, heb ik m'n eigen 12 uniformen in ruim een jaar bijeen gehaald x) Begin vorige zomervakantie kwam het eerste politieuniform binnen...
- Jan Klaassen
- Lid
Leuke filmpjes trouwens! Heb ze net even bekeken, en vind het nu echt jammer dat ik niet aanwezig kon zijn... Nouja; volgende keer beter zeker? Wel een puntje; het derde filmpje is hetzelfde als het tweede volgens mij 
En wat is er mis met een fregattenkapitan in stafdienst/dienstuniform welke op het veld meevecht? x)

En wat is er mis met een fregattenkapitan in stafdienst/dienstuniform welke op het veld meevecht? x)
-
- Lid
oke want ik ben best geintresseerd, om in de toekomst een kleine groepje kampfschwimmers op te zetten, we bezitten al een origineel werkend setje luchttanks.Jan Klaassen schreef:Volgens mij is geen van ons de aanbieder... Het is 'Ossie' uit Heerhugowaard, die normaal best goed geprijsde dingen afzet. Maar of dit nu 130 euro waard is...ben bang van niet?
ik zal eens kijken of het de zelfde zijn, maar waarschijnlijk zijn ze van 2 verschillende aanbieders, ook hebben we 2 van deze oefeningen gedaan, de eerste ging een beetje mis om dat de radio niet werkte en de LuaZ dus niet kwam opdagen, en toen heb ik met me genosse besloten te proberen de gewonden manueel terug te vervoeren, dat zie je in een van de filmpjes, omdat het publiek beetje ongeduldig werdJan Klaassen schreef:Leuke filmpjes trouwens! Heb ze net even bekeken, en vind het nu echt jammer dat ik niet aanwezig kon zijn... Nouja; volgende keer beter zeker? Wel een puntje; het derde filmpje is hetzelfde als het tweede volgens mij

waarom geen fregattenkapitan, in een fdu misschien maar niet in ze staf uniform.

**het 2e en 3e filmpje waren inderdaad, hetzlefde, ik heb het even aangepast.

- Jan Klaassen
- Lid
'T was maar een grapje over die kapitän
sarcasme x)
En over die dolk; ik weet absoluut de waarde niet, maar voor die prijs kan je ook een (volgens mij!) redelijke WOII dolk kopen...

En over die dolk; ik weet absoluut de waarde niet, maar voor die prijs kan je ook een (volgens mij!) redelijke WOII dolk kopen...
-
- Lid
moet je volgende keer even een smiley er achter zetten, dan begrijp ik dat het sarcasme isJan Klaassen schreef:'T was maar een grapje over die kapitänsarcasme x)

ik vind hem denk ik overpriced, maar je weet niet, ik zie nu op ebay.de een fallschirmjager mes na 2 uur online al op 40 staan en de prijs blijft stijgen.
afijn deze add. moest ik even met jullie delen
http://cgi.ebay.de/Konvolut-DDR-NVA-Hel ... =Militaria
een of andere duitser had een crea bea uurtje denk ik:P
- Jan Klaassen
- Lid
Best leuke advertentie...zal vast wel voordelig weggaan...jammer alleen dat de verzkosten naar Nederland wederom zo belachelijk hoog zijn maarja. Jammer wel van die vreemde camo-creatie x) die heeft inderdaad niets te doen gehad...
- Jan Klaassen
- Lid
Het verhaal wat er bijstaat ook x);
Ein Helm ist aus der frühen DDR von 1961 (Jahr des Mauerbaus!). Diese ist zudem in Flächentarnfarben lackiert worden.
Wat een kolder lol
Ein Helm ist aus der frühen DDR von 1961 (Jahr des Mauerbaus!). Diese ist zudem in Flächentarnfarben lackiert worden.
Wat een kolder lol
- Jan Klaassen
- Lid
Op WAF werd een leuke auction aangeboden van die pionier NCO...moet je maar eens kijken... is ondertussen afgelopen en haalde dik richting de 200 dollar voor een waardeloos item.