Digitale Camera!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Maximus
Lid

Bericht door Maximus »

monmax schreef:Serieus, geef mij maar een normale spiegelreflex. Behalve de hele hele dure digitale camera's haalt de kwaliteit van digitaal lang niet die van film. Zal wel niet zo lang meer duren vrees ik. Gaat ten koste van de charme/vakmanschap van de fotograaf. Als je normale foto's wilt bewerken kun je tegenwoordig ook al opgegeven dat je behalve afdrukken ook afdrukken op CD-ROM wilt hebben.
Aan de andere kant is het grote voordeel van een digitale camere dat je altijd overal foto's van maak.

Ga eens ergens naar toe je heb vaak maar max 32 foto's (1 foto rolletje) met mijn camera schier ik er een 100 of 2 .

de helft gooi ik thuis weg maar heb bijna overal een foto van.

en over kwalitiet val te twisten ik heb een dogotale camerea nou die kwaliteit haal jij niet met zo goedkope cameretje.

en ook wat wil je voor kwaliteit en wat geef je er voor uit.

ik weet van Canon heb je al een digitale camere 6.3 miljoen mega pixels.
Afbeelding
De EOS 10D, een 6,3-megapixel, digitale spiegelreflexcamera met een 7-punts AF-systeem met breed instelveld. Snelle continu-opnamen met 3 beeldjes per seconde en een ergonomische, zeer robuuste body gemaakt van een magnesiumlegering.

De EOS 10D is de eerste digitale spiegelreflexcamera met het Direct Print systeem. Door aansluiting via een USB-kabel kan de fotograaf meteen prints maken met een van Canons compatibele Bubble Jet printers of Fotokaartprinters, zonder dat een computer nodig is.
nou das een camera tje (betaal je ook wel voor maar oke.

en wat ik zelf de charme vind is dat je de foto kan bewerken en leuke dingen mee kan doen.
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

ik heb een potlood en een oude enveloppe :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

benmaf schreef:ik heb een potlood en een oude enveloppe :)
Geef toe Benmaf,

....als je niet kunt tekenen is dit toch een uitkomst! :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

jaa..ik zat ook al te denken..
ik wou dat ik kon tekenen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
monmax
Lid

Bericht door monmax »

In november 2002 kwam de eerste digitale spiegelreflex op de markt met 6 miljoen pixels met een prijskaartje van € 3.000 van Nikon.

Heb ook in november een normale spiegelreflex (met film) gekocht een Canon Eos voor € 300.

De charme zit hem voor mij in het spelen met belichtingstijden, diafragma, scherptediepte etc. Dat is voor mij fotograferen. M.i. kun je met een digitale camera als fotograaf nog zoveel verkloten aan een opname, met beeldbewerking ontstaat er altijd wel een acceptabele foto. Met film niet. Dat staat er goed op of niet. Dat is voor mij vakmanschap.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Ik moet echt iets hebben dat werkt volgens 't "fire and forget" principe of "klik, klik....tadaa!" , maar ik kan me goed voorstellen dat je liever flink frutselt aan de instellingen. Kan een leuke hobby zijn. Nadeel is wel, dat je nooit "action-shots" kunt maken zo. Want eerst moet je 't aantal lux bepalen en dan je diafragma instellen en je sluitertij......... ahum, je begrijpt me wel :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Dat hangt van de instelling af. Als je hem op volautomatisch zet kan ik met die van mij 3 foto's/seconde schieten. Maar ik snap je wel.
lapijntje
Lid

Bericht door lapijntje »

En ik heb ne wegwerpcamera da ge nog es kan gebruiken. :) ..

Hoe da moe k eigenlijk nog zien te vinden, me pa weet da ws wel, héhéh!
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
mstevens77nl
Lid

Bericht door mstevens77nl »

Ik heb een Trust 750 LCD POWERC@M ZOOM. Goede camera, tevens webcam en kan video opnemen (heb er 256 MB geheugenuitbreiding bij). Sinds dat ik heb heb fotografeer ik veel meer.
"Meine Ehre heißt Treue"
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Sony DSC-P92, 5.0MP, hoge kwaliteitsfilmpjes met geluid, mogelijk tot instellen op Macro, heerlijke toestel

De beste (prijs/kwaliteit) camera's lijken mij de Sony's, nikons en olympus'
HP zijn veleer...basis
canon is meestal erg hoge kwaliteit, maar helaas is de prijs recht evenredig met de kwaliteit...
Maximus
Lid

Bericht door Maximus »

ik "moet"weer een nieuwe (mijn oude is gejat) dus van de week maar ff goed rondkijken.