Boeken geschreven door duitse wo2 personage's
- Roel R.
- Lid
Boeken geschreven door duitse wo2 personage's
Ik ken deze, wie kent er meer?
Adolf Hitler - Mein Kampf,
Günther Prien - Mein Weg nach Scapa Flow
Heinz Guderian - Achtung - Panzer
Erwin Rommel - Infanterie greift an
Adolf Hitler - Mein Kampf,
Günther Prien - Mein Weg nach Scapa Flow
Heinz Guderian - Achtung - Panzer
Erwin Rommel - Infanterie greift an
- Michael
- Lid
Bloedgroep "o" - Raf Van Hulse, SS-Kriegsberichter in de SS-Stormbrigade "Langemarck"
(30 juni komt daar een heruitgave van die ik alvast besteld heb)
7 delige reeks van "Vlaanderen in Uniform"(en ook andere boeken) - Jan Vincx, SS-Untersturmführer in de Wiking Division (?)
(er komt ook een heruitgave van maar i.p.v. 7, 16 delen, waar ik deel 1 al van besteld heb)
En ik heb ook ergens gelezen dat Tony Van Dijck ook een boek geschreven heefd, genaamd "Zo stierven zij en wij"
(30 juni komt daar een heruitgave van die ik alvast besteld heb)
7 delige reeks van "Vlaanderen in Uniform"(en ook andere boeken) - Jan Vincx, SS-Untersturmführer in de Wiking Division (?)
(er komt ook een heruitgave van maar i.p.v. 7, 16 delen, waar ik deel 1 al van besteld heb)
En ik heb ook ergens gelezen dat Tony Van Dijck ook een boek geschreven heefd, genaamd "Zo stierven zij en wij"
-
- Lid
Ik denk niet dat Bloedgroep '0' al is heruitgegeven? Heb het ook eens nagevraagd maar de persoon wist het niet. Tony's boek is echt héél goed. Helaas heeft Jef D. nooit iets geschreven in boekvorm. Die kon echt vertellen als ware het een sprookjesverhaal, menselijk lijden zette hij om in hoop. Niet voor niets een gelauwerde KB. Er zijn meer boeken uitgegeven door en over oostfronters, maar ze zijn écht zeldzaam want de oplagen waren nooit van commerciële omvang. Maar die Raf was wel een "kastaar" zenne.
- Roel R.
- Lid
- Peter M
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Was dat een Duitsers dan?Harsha schreef:moet het destijds gemaakt zijn? anders:
Bernhard Law Montgomery --> Memoires
Goebbels zijn dagboeken zijn uitgebracht. Hij schijnt ze wel aangepast te hebben voordat ze in publicatie gebracht werden.
Ik heb zelf het boek SOLDAT van Siegfried Knappe (i.s.m. Ted Brusaw) in de kast staan. Het boek werd gebasseerd op zijn oorlogsdagboeken. Siegfried Knappe was bij de Wehrmacht.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
- Roel R.
- Lid
-
- Lid