Nieuwe aanwinsten
- Jan Klaassen
- Lid
Re: Nieuwe aanwinsten
Maar dan kan je daar niet elke dag van genieten :O Dan betaal je er dus voor om je verzameling nooit meer te zien x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- hastafidel
- Lid
Bijf zeker doorgaan!!!
Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen iets buiten het huis op te slaan, dat voelt alsof je je kinderen het huis uit schopt. Wanhoop leidt echter tot creativiteit, ik vind vast een oplossing. Ik zal wel moeten want zondag ga ik in Köln 10 verhuisdozen 'zooi' ophalen. Ik laat jullie zeker wat foto's zien.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen iets buiten het huis op te slaan, dat voelt alsof je je kinderen het huis uit schopt. Wanhoop leidt echter tot creativiteit, ik vind vast een oplossing. Ik zal wel moeten want zondag ga ik in Köln 10 verhuisdozen 'zooi' ophalen. Ik laat jullie zeker wat foto's zien.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
-
- Lid
Vandaag van een leraar bij ons op school gekregen: Een gamel en een winter uniform van de Zivielverteidigung van de Volksmarine.
- Jan Klaassen
- Lid
Van de ZV van de VM? Hadden ze bij de VM ook een ZV sectie?
Maar krijgen is natuurlijk altijd leuk, onverwacht ook bij je leraar! Is dat ook een verzamelaar?
Maar krijgen is natuurlijk altijd leuk, onverwacht ook bij je leraar! Is dat ook een verzamelaar?
-
- Lid
Ik hoorde van hem dat het een ZV van de VM was.Jan Klaassen schreef:Van de ZV van de VM? Hadden ze bij de VM ook een ZV sectie?
Mijn leraar heeft een lokaal dat helemaal vol staat met uniformen, gebruiksvoorwerpen, verkeersborden ga zo maar door allemaal uit de DDR!
- pietertje
- Lid
nieuwste aanwinst: 5 jahre treue dienst Urkunde uit 1969! dit zijn pas echt mooie oorkondes
ben van plan me te gaan richten op uniformen en oorkondes van voor 1970, dus dit past mooi in de collectie. nu nog een mooi uniform bij de oorkonde

ben van plan me te gaan richten op uniformen en oorkondes van voor 1970, dus dit past mooi in de collectie. nu nog een mooi uniform bij de oorkonde

- Volkspolizei
- Lid
Het huren bij Shureguard was maar een suggestie, zelf zou ik mijn collectie in ieder geval nooit buitenshuis stallen.hastafidel schreef:Bijf zeker doorgaan!!!
In een diepe gangkast heb ik over de gehele lengte (diepte) aan het plafond een beugel gemonteerd en daaraan diverse uniformen opgehangen, prima oplossing!
In een kledingkast de legplank er uit halen en de originele stang voor het ophangen van de kleding een stuk laten zakken en helemaal bovenin de kledingkast een nieuwe stang plaatsen, dan kan je uniformen boven elkaar hangen (dubbele capaciteit)
Dit laatste kan natuurlijk alleen bij kasten waarbij de hoogte dit toelaat.
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Jan Klaassen
- Lid
Fantastisch, dat soort leraren! Maar hij is gestopt dan met verzamelen omdat 'ie spul wegdoet?david879 schreef:Ik hoorde van hem dat het een ZV van de VM was.Jan Klaassen schreef:Van de ZV van de VM? Hadden ze bij de VM ook een ZV sectie?
Mijn leraar heeft een lokaal dat helemaal vol staat met uniformen, gebruiksvoorwerpen, verkeersborden ga zo maar door allemaal uit de DDR!
Heb je d'r misschien een fototje van, dan kunnen we kijken wat het is!
Groeten
-
- Lid
Nee, hij doet het nog steeds! Hij "had wat over"! Ik zal zo wat foto's maken, ik zal ook eens vragen of ik wat foto's van de spullen in zijn lokaal mag maken.
-
- Lid
- Jan Klaassen
- Lid
Ongeloofelijk het toeval hier! We hebben in een ander topic ('twijfelachtig') ook zo'n jasje voorbij zien komen. Niemand wist verder wat het was. Staat er ook zo eentje op ebay, maar dat is dus VM Zivilverteidigung? Of meer Zivilverteidigung 'zur see' zoals ook de GST een marine-onderdeel had?
En mensen die 'wat over' hebben en het zomaar weggeven; dat zijn van de besten
En mensen die 'wat over' hebben en het zomaar weggeven; dat zijn van de besten

-
- Lid
Ik zag hem! Ja het is een Zivilverteidigung "zur see" zoals jij het zegt!
Die mensen zijn inderdaad de besten
!
Die mensen zijn inderdaad de besten

- hastafidel
- Lid
Ik heb deze blauwe ZV uniformen een keer per toeval besteld via militaria4you.nl. Zij verkopen ze als VM winteruniformen. Je kunt ze daar nog steeds kopen volgens mij. Op de site zie je de ZV patch niet. Ik heb er toen 10-15 euro voor betaald incl. broek. De patches heb ik verwijderd en er één gehouden (is namelijk gewoon een VM winteruniform, mits gemaakt voor '81) de andere heb ik via ebay verkocht. Opvallend was dat er één NVA en één MdI gestempeld was?! De MdI gestempelde heb ik verkocht en was van midden jaren '80.
Trouwens zeer mooie medaille, Pieterje
Trouwens zeer mooie medaille, Pieterje

- hastafidel
- Lid
Vrijdag in Duitsland opgehaald. MfS Administratieve tak met bijpassende pet uit 1981.

- Jan Klaassen
- Lid
Ah daar is 'ie, ik vroeg me al af waar deze bleef. Mooi stuk weer!