Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben de laatste tijd meer persoonlijke gebruiksvoorwerpen uit de oorlogsperiode van de Duitse zijde aan het fotograferen.
De laatste tijd worden dit soort voorwerpen steeds meer in trek bij jonge verzamelaars aangezien het nog goedkoop is en leuk.
Chris Mason heeft o.a. het boek Personal Effects of The German Soldier in World War II geschreven, dit is een aanrader voor degene die van persoonlijke gebruiksvoorwerpen houd.
Ik zal beginnen met de Rasierklingen (Scheermesjes).
Zo Jeroen, een heel mooi topic!
Prachtige scherpe foto's, die ook nog eens op een neutrale achtergrond gemaakt zijn.
Zou leuk zijn als je hier een soort referentietopic van zou maken, met kwaliteitsfoto's van allerlei spullen uit de uitrusting van een duitse soldaat...
Groeten, Kugel!
Ps. Één klein typefoutje: Auflese moet Auslese zijn!
Die bruine bakelieten boterdoos is nice, is dat echt bakeliet of meer geperst hout zoals bij de 'tropische' veldflessen?
Die Nivea creme blikjes, bestaan ook ausländisch gemaakt, ik zelf heb een Tsjechies aangemaakte.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Ik ken alleen de zwarte en de oranje wist niet dat de bruine er waren weer wat geleerd.
Zolang ze in een kwart slag open gaan zijn ze origineel, of zijn er al fakes die ook zo open gaan?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
de orange en de bruine waren voor volgens mij voor frontsoldaten en de zwarte voor chauffers e.d als ik het goed heb .. repro is plastic dat verschil zie je zo dat voel je ook wel
Groen, wit , gespikkeld, heb wel 10+ verschillende kleuren gezien. Het was maar net welke samenstelling van grondstoffen de producent kon bedenken.
Het is onzin dat een bepaalde kleur aan een bepaald onderdeel werd uitgereikt.