Zo weinig modelbouw
Moderator: Jurrie
- Dodo
- Lid
Soms 200 euro? Soms duizenden euro's! Ze worden zelfs geveild bij Christies, dat bekende veilinghuis.
Ikzelf heb ze nog wel voor meer dan 200 euro gezien, in Houten(beurs van de NAMAC, misschien ken je het wel: http://www.namac.nl)
Mn pa verzamelt namelijk ook Dinky's, idd een dure hobby...
Maar het gaat mn pa meer om de modellen, hij koopt van die afgeragde dingen en dan kan je allemaal nieuwe onderdeeltjes en verf voor kopen...niet origineel, maar dat boeit em ook niet zo!
Maar grappig dat je dat ook verzamelt..
Jurrie
Ikzelf heb ze nog wel voor meer dan 200 euro gezien, in Houten(beurs van de NAMAC, misschien ken je het wel: http://www.namac.nl)
Mn pa verzamelt namelijk ook Dinky's, idd een dure hobby...
Maar het gaat mn pa meer om de modellen, hij koopt van die afgeragde dingen en dan kan je allemaal nieuwe onderdeeltjes en verf voor kopen...niet origineel, maar dat boeit em ook niet zo!
Maar grappig dat je dat ook verzamelt..

Jurrie
Ja idd, maar leger dinkytoys zonder doosje zijn meestal niet duurder dan 200 euro hoor (maar er zijn uitzonderingen, de zuid afrikaanse serie) Heb er nu onderhand met mn vader samen al 300-350 dinky's allemaal origineel en meeste perfecte staat....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Mooyman
- Lid
Re: Zo weinig modelbouw
Giel schreef:Maakt er echt niemand onder jullie nooit eens modelbouw? Vliegtuigen, tanks, mannekes,... Het zou leuk zijn moesten er daarover meer topics komen
Zeker, maar dan schaal 1 op 1

-
- Lid
Hoi allen,
In antwoord op dit topic, ook effe mededelen dat ook ik lang aan modelbouw heb gedaan...ook vandaag nog, als Pasen op Goede Vrijdag valt
De schaal op dewelke ik altijd heb gebouwd is 1/72.
Als iemand eens een fotooke van m'n modelbouw in zijn mailbuys wil ontvangen, vraag maar ::
Groetjes
Siegfried
In antwoord op dit topic, ook effe mededelen dat ook ik lang aan modelbouw heb gedaan...ook vandaag nog, als Pasen op Goede Vrijdag valt

De schaal op dewelke ik altijd heb gebouwd is 1/72.
Als iemand eens een fotooke van m'n modelbouw in zijn mailbuys wil ontvangen, vraag maar ::
Groetjes
Siegfried
- Giel
- Lid
-
- Lid
- Zitadelle
- Lid
Ik ben ook al een hele poos bezig met een PzKpfW III Ausf. M van Revell in een 1/72 schaal. Bovendien heb ik ook nog een Sd.Kfz. 251 staan van Italeri in dezelfde schaal. Beetje teleurstellend dat er bij de Panzer IIIM geen mannetje zat 

http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
-
- Lid
modelbouw
Goeiedag allemaal.Ik ben niuew hier en als jullie wat meer willen weten over modelbouw van tanks,kijk dan ff bij Modelbouw forum.Gr.Marcel

- Zitadelle
- Lid
Plastic Modelbouw = geen modelbouw?? Tuuurlijk.

- Dodo
- Lid
ik zou ook wel eens een mooi tankje willen bouwen. alleen ik ben een verschrikkelijke beginneling. Ik heb wel eens wat dingetjes gemaakt, dus ik heb ook nog lijm en een fikse hoeveelheid verf in potjes...
Welk model, welke schaal, welk merk raden jullie aan om mee te beginnen? Het zou wel mooi zijn als het een voertuig kan zijn.
En hoe krijgen jullie die verf en cammo zo goed? ik heb enkel kwastjes
(hoewel ik wel nieuwe moet gaan kopen)
Waar begin ik het beste mee?
Bedankt!
Welk model, welke schaal, welk merk raden jullie aan om mee te beginnen? Het zou wel mooi zijn als het een voertuig kan zijn.
En hoe krijgen jullie die verf en cammo zo goed? ik heb enkel kwastjes

Waar begin ik het beste mee?
Bedankt!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Zitadelle
- Lid
Als beginneling moet je gewoon een keer een setje kopen en daarmee beginnen, gewoon simpel doen wat er in de handleiding staat en je krijgt een tankje. Verder is het zinvol om http://www.missing-lynx.com/ eens te bezoeken - staan erg zinnige en nuttige artikelen op. De schaal hangt af van je persoonlijke smaak en voorkeur: wil je klein maar fijn kies dan voor 1/72, wil je een slag groter - werk dan met 1/35.
Ook handig is om te doen wat ik heb gedaan: gewoon je model op het internet zetten, de nuttige kritieken ontvangen en vandaaruit verdergaan.
En wat betreft het verfen, dat is een soort van evolutionair proces, waarbij het per model verbeterd.
Ook handig is om te doen wat ik heb gedaan: gewoon je model op het internet zetten, de nuttige kritieken ontvangen en vandaaruit verdergaan.
En wat betreft het verfen, dat is een soort van evolutionair proces, waarbij het per model verbeterd.