Ok, ik ga morgen of overmorgen mn poppetjes en voertuigen halen, maar ik heb opgemerkt dat je meer geld uitgeeft aan verf dan het voertuig of poppetje zelf. Kopen jullie dus bij elke set alle benodigde verfkleuren of kan je wel 2 sets met 1 setje kleuren maken?Jurrie schreef:Bedenk maar zo: in het echt heb je ook geen plaat onder je voeten.
Eraf halen dus.
Gr,
Jurrie
Eerste diorama tips etc. nodig
Moderator: Jurrie
-
- Lid
Re: Eerste diorama tips etc. nodig
-
- Lid
Kugelblitz en Jurrie, pinnen jullie ook?
m.a.w. was het een goed idee?
want ik doe het wel maarja als ik de enige bent dan is het ook een beetje kansloos om te zeggen...
want ik doe het wel maarja als ik de enige bent dan is het ook een beetje kansloos om te zeggen...
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 11 keer
Nee, maar het is wel een goed idee. Opzich staat het poppetje stevig genoeg met de juiste lijm, maar mert die pinnetjes weet je zeker dat er niks kan gebeuren. Goede tip wel!... schreef:Kugelblitz en Jurrie, pinnen jullie ook?

Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid
Ik ga zo waarschijnlijk naar de stad alvast een voertuig of een infantry set halen. Ik wil eerst één ding halen, afmaken en dan pas het volgende halen. Maar zou je ook modellen kunnen halen bij een gewone hobby winkel? Want ik heb ze tot nu toe alleen gezien bij de Toys 'r Us. Daar hebben ze wel vliegtuigen en wat voertuigen die uit ww2 komen maar voor zover ik weet geen infantry.
- Woon btw in Almere
Btw nogmaals bedankt voor alle reacties en tips

- Woon btw in Almere
Btw nogmaals bedankt voor alle reacties en tips

-
- Lid
Hey, ik ben vandaag naar de stad gegaan maar no luckJurrie schreef:Bedenk maar zo: in het echt heb je ook geen plaat onder je voeten.
Eraf halen dus.
Gr,
Jurrie

Ze hadden nergens schaal modellen, of sowieso modellen alleen bij de Toys XL, het enige probleem was dat ze daar alleen maar Schotse Noord-Afrika infantry hadden. Toen dacht ik van nou ja ik kan ook gewoon een soort van check point in algerije maken. MAAR, toen kwam ik erachter dat ze genoeg voertuigen hadden maar, alleen op schaal 1/76 dat ziet er natuurlijk niet uit bij soldaten van 1/72. Kent u (of zal ik gwn je zeggen

Btw wilt u misschien nog mijn vraag over verf beantwoorden?
Alvast Bedankt
- Kugelblitz
- Moderator
Je kunt zoveel sets met dezelfde potjes verf schilderen, afhankelijk van de inhoud van het potje...
Ook moet je in de gaten houden of elke set wel dezelfde kleuren benodigd. Over het algemeen hebben Wehrmacht uniformen steeds dezelfde kleuren, behalve als je natuurlijk ineens een Afrika Korps figuurtje moet schilderen.
Overigens kun je via internet ook makkelijk en snel modelbouwsetjes kopen. Betalen kan vaak met iDeal, dus wordt direct van je rekening geschreven en vaak dezelfde dag nog verstuurd. Daarnaast heb je op internet natuurlijk veel meer keuze dan in welke winkel dan ook.
Groet, Kugel!

Overigens kun je via internet ook makkelijk en snel modelbouwsetjes kopen. Betalen kan vaak met iDeal, dus wordt direct van je rekening geschreven en vaak dezelfde dag nog verstuurd. Daarnaast heb je op internet natuurlijk veel meer keuze dan in welke winkel dan ook.
Groet, Kugel!

-
- Lid
THX heeft u misschien ook een aanbevolen website?Kugelblitz schreef:Je kunt zoveel sets met dezelfde potjes verf schilderen, afhankelijk van de inhoud van het potje...Ook moet je in de gaten houden of elke set wel dezelfde kleuren benodigd. Over het algemeen hebben Wehrmacht uniformen steeds dezelfde kleuren, behalve als je natuurlijk ineens een Afrika Korps figuurtje moet schilderen.
Groet, Kugel!
- Kugelblitz
- Moderator
Zeg maar 'je' hoor!
Een site is http://www.plasticmodelbouw.nl, maar als je op Google kijkt vind je meer.
Groet, Kugel!

Een site is http://www.plasticmodelbouw.nl, maar als je op Google kijkt vind je meer.
Groet, Kugel!

-
- Lid
ThxKugelblitz schreef:Zeg maar 'je' hoor!![]()
Groet, Kugel!
-
- Lid
Bij revell online kon ik niet bestellen maar zag ik wel welke verfkleuren ik nodig had, hoe weet ik dat bij deze site of kan je dat later op de doos lezen?alendostan schreef:ThxKugelblitz schreef:Zeg maar 'je' hoor!![]()
Groet, Kugel!
- Kugelblitz
- Moderator
Als het goed is staat er op de doos welke kleuren er nodig zijn. Heb eigenlijk nog nooit een doos gezien waar dat niet bij stond... Soms staat het ook in de handleiding die erbij zit. Meestal verwijzen ze echter wel naar verf van het eigen merk, wat opzich niet nodig is, je kunt net zo goed met een vergelijkbare kleur van een ander merk werken, maar je moet wel even controleren dat je de goede kleur hebt. Niet alle merken hebben dezelfde kleurcode's!alendostan schreef:Bij revell online kon ik niet bestellen maar zag ik wel welke verfkleuren ik nodig had, hoe weet ik dat bij deze site of kan je dat later op de doos lezen?alendostan schreef:ThxKugelblitz schreef:Zeg maar 'je' hoor!![]()
Groet, Kugel!
Groet, Kugel!

-
- Lid
Als het goed is staat er op de doos welke kleuren er nodig zijn. Heb eigenlijk nog nooit een doos gezien waar dat niet bij stond... Soms staat het ook in de handleiding die erbij zit. Meestal verwijzen ze echter wel naar verf van het eigen merk, wat opzich niet nodig is, je kunt net zo goed met een vergelijkbare kleur van een ander merk werken, maar je moet wel even controleren dat je de goede kleur hebt. Niet alle merken hebben dezelfde kleurcode's!
Groet, Kugel!
[/quote]
Is airfix een goed merk?
Btw ik denk toch maar dat ik voor een snowy eastern front diorama ga, kan ik gewoon met zo een busje nep sneeuw (dat sneeuw wat je op de basis school tijdens kerst op je mini kerstboom in oase deed?) Een beetje sneeuw grond maken of sneeuw op tanks en soldaten doen?
Groet, Kugel!

Is airfix een goed merk?
Btw ik denk toch maar dat ik voor een snowy eastern front diorama ga, kan ik gewoon met zo een busje nep sneeuw (dat sneeuw wat je op de basis school tijdens kerst op je mini kerstboom in oase deed?) Een beetje sneeuw grond maken of sneeuw op tanks en soldaten doen?
-
- Lid
Sorry dat ik citeer op een oude reactie maar ik weet niet hoe ik 'normaal' een reactie moet geven.Kugelblitz schreef:Zeg maar 'je' hoor!![]()
Groet, Kugel!
Ik dacht aan deze moddellen voor mijn eastern front diaroma:
Hasegawa 1/72 Pz.Kpfw IV Ausf. G # MT43[/color]
Pegasus Hobbies 1/72 Russian Log Houses # 7703
Caesar Miniatures 1/72 WWII German Army w/ Great Fieldcoat # 069 OF Revell 02584 1:72 German Panzergrenadiers, 1944
Revell 03161 1:72 Pz.Kpfw. VI Tiger with German Infantry
Italeri 6069 1:72 Russian Infantry OF Revell 02516 1:72 Siberian Riflemen WWII
Wil je alsjeblieft een reactie geven waar je even zegt of deze modellen van goede kwaliteit zijn of ik beter andere modellen kan gebruiken en welke van de 2 duitse infantry- en 2 russische sets het beste is

de rode toch maar niet want de valuta is in pond

- Kugelblitz
- Moderator
Normale reacties kun je geven, door links onder het topic op de knop 'Plaats Reactie' te klikken.
Spuitsneeuw is niet echt verstandig, aangezien dat niet bedoeld is voor modelbouw en ook niet goed blijft zitten. Ik heb zelf nooit een sneeuwdiorama gemaakt, dus ik weet niet wat je precies moet gebruiken, maar daar kun je ook naar zoeken op google. Er zijn veel modelbouwfora waar die vraag vast al gesteld is...
De Revell setjes zien er goed uit, is ook een goed merk. Bij die ene heb je er ook meteen een tank bij, zo te zien, dus dat is misschien wel leuk. Of Russen met een geweer op een tank afgaan is natuurlijk maar de vraag, maar opzich is ook die set geschikt. Je moet ze dan wel een beetje verdekt opstellen of in loopgraven en dan de tank achter de Duitse infanterie.
Eerst maar de setjes en het thema bepalen, dan een houten plaat kopen (niet te groot 30 x 30 cm is al voldoende). Vooral niet te veel figuurtjes bij elkaar in de dio zetten, dat is rommelig. Beter 2 figuurtjes die perfect zijn neergezet, dan een wirwar van 20 soldaten. Klein hoogteverschil kan ook mooi zijn, bijvoorbeeld een riviertje, of heuvel, kapotte brug etc.
Groet, Kugel!
Spuitsneeuw is niet echt verstandig, aangezien dat niet bedoeld is voor modelbouw en ook niet goed blijft zitten. Ik heb zelf nooit een sneeuwdiorama gemaakt, dus ik weet niet wat je precies moet gebruiken, maar daar kun je ook naar zoeken op google. Er zijn veel modelbouwfora waar die vraag vast al gesteld is...
De Revell setjes zien er goed uit, is ook een goed merk. Bij die ene heb je er ook meteen een tank bij, zo te zien, dus dat is misschien wel leuk. Of Russen met een geweer op een tank afgaan is natuurlijk maar de vraag, maar opzich is ook die set geschikt. Je moet ze dan wel een beetje verdekt opstellen of in loopgraven en dan de tank achter de Duitse infanterie.
Eerst maar de setjes en het thema bepalen, dan een houten plaat kopen (niet te groot 30 x 30 cm is al voldoende). Vooral niet te veel figuurtjes bij elkaar in de dio zetten, dat is rommelig. Beter 2 figuurtjes die perfect zijn neergezet, dan een wirwar van 20 soldaten. Klein hoogteverschil kan ook mooi zijn, bijvoorbeeld een riviertje, of heuvel, kapotte brug etc.
Groet, Kugel!

-
- Lid
THX voor de reactie en de tips. Ik dacht aan een soort ruïne waar Duitsers de russen, die beschut zitten in halve huizen aanvallen. Ik denk dat ik de tank inderdaad achter de infanterie ga zetten maar ik wil nog wel dat het lijkt of hij ook echt mee doet met de aanval, dus niet afzonderlijk bij een flank staat. Ook ga ik misschien tank-traps of prikkeldraad kopen. Ik had een radio voertuig (ken het sdkfz. getal niet) gevonden en die wilde ik naast de officier achter een kleine verhoging achterin zetten, alleen dan ben ik over mijn budgetKugelblitz schreef:Normale reacties kun je geven, door links onder het topic op de knop 'Plaats Reactie' te klikken.
Groet, Kugel!