Misschien denken jullie wel wat nou met die stoomtreinen maar ieder zijn hobby

Sander
Mooi opname. Bij het zien van dit filmpje komen er herinneringen bij mij naar boven. Het filmpje dateert uit de zomer van 1990, net nadat de grenscontrole van de "Innerdeutsche Grenze" was komen te vervallen. Alle DDR Grenzpolizisten aan deze grens werden toen in één klap werkloos. Het is ook de periode geweest dat ik voor het laatst in wat toen nog de DDR was ben geweest. Het passeren van de Oost-West grens bij Helmstedt-Marienborn deed toen heel onwerkelijk aan. Er liep daar in de zomer van 1990 werkelijk geen mens meer. Zoals het filmpje laat zien, kon je toen zonder te stoppen deze grensovergang passeren. Dit had ik daarvoor wel eens anders gezien. Lange rijen met voor uren wachtende (vracht) auto's. Zuur kijkende en uiterst zwijgzame DDR Grenzpolizisten. Toen behoefde je het echt niet te flikken om met een draaiende camera opnamen aan deze DDR grensovergang te maken. Zou je betrapt worden dan werd je zomaar spionage ten laste gelegd.david879 schreef:Verschillende filmpjes (vanuit een auto) over een tocht door de DDR, beginnende bij Helmstedt–Marienborn (Checkpoint Alpha)
Totaal 7 "Folgen"
Verder is het Youtube Kanaal van Ingsoc75 zeker de moeite waard!
http://www.youtube.com/user/Ingsoc75#p/u/45/-NY6fepg48o
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten