Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo iedereen,
Er werd me gevraagd om deze helm te posten.
Ik had al eens liggen opzoeken en dacht dat het een net na-oorlogse russische helm was.
Maar op 'mijn' helm staan nog aan de buitenkant bevestigingstoppen. En dat had de na-oorlogse russische helm niet volgens mijn opzoekingen.
Dus vandaar mijn vraag, wat is dan wel deze helm? Of heb ik me vergist? Ik ben er wel vrij zeker van dat het een russische is, niet?
Alvast bedankt.
Mvg Yente
yente schreef:Bedankt!
En om lastig te doen: in dit topic zeg je ook dit type helm, http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=29092 maar daar heeft die niet die toppen op de helm?
Mvg Yente
Beide zijn Tsjechoslowaakse M53 helmen. De helm van Jeroen1999 is zwart en gebruikt door de Tsjechoslowaakse burgerbescherming. Jouw helm is groen en gebruikt door het Tsjechoslowaakse leger. Het is mogelijk dat er in jouw helm oorspronkelijk een andere binnenhelm heeft gezeten. Het Tsjechoslowaakse leger gebruikte ook Sovjet helmen door maar verving de binnenhelm door een eigen variant.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!