Nog een leuke hersenbreker voor de ECHTE bijbelfanatici onder ons. Jullie geloven in de bijbel en de bijbel alleen, toch? 
Eerst een quote:
Pseudepigraaf Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken Onder pseudepigrafen verstaat men werken, veelal uit de oudheid, die ten onrechte aan een bekend persoon zijn toegeschreven.
Bij de pseudepigrafen van de Bijbel gaat het om religieuze geschriften die door het jodendom of het christendom zijn afgewezen vanwege de inhoud ervan die in bepaalde mate strijdig is met de heersende (orthodoxe) leer van de respectievelijke godsdiensten.
De term pseudepigrafen komt van het Griekse woord pseudépigraphos wat 'onder een valse naam' of, minder pejoratief, 'geschreven onder een alias' betekent. Diverse maar niet alle pseudepigrafen staan namelijk - ten onrechte - op naam van bepaalde bekende personen uit de Bijbel. Het doel van de auteur is kennelijk om het werk meer aanzien te geven. De aanduiding pseudepigrafisch zegt weinig tot niets over de inhoud van het werk.
Er bestaan pseudepigrafen die betrekking hebben op de Tenach / het Oude Testament, deze zijn ontstaan tussen ongeveer 200 v.Chr. en 200 na Chr.
Verder zijn er ook pseudepigrafen die betrekking hebben op het Nieuwe Testament en die dateren uit de periode 100 tot 300 na Chr. Deze komen overeen met alle apocriefen van het Nieuwe Testament.
Deze pseudepigrafen worden als ik het goed begrijp over het algemeen door ware (orthodoxe) gelovigen verworpen en staan neem ik aan dus niet in hun bijbels, of zit ik hier nu naast en staan die er wel in? Hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat een ware gelovige pseudepigrafen aanneemt als echt. Immers, alleen de bijbelse waarheid is de enige waarheid? Verhalen die anderen daarom heen verzinnen kun je niet als echt zien neem ik aan, toch?
Waarom is dit belangrijk, welnu, hier is een leuk raadseltje wat me al jaren bezig houd:
Volgens het boek Genesis 4 waren Adem en Eva de eerste mensen, nadat zijn sex hadden gehad beviel Eva van twee zonen: Cain, Abel. Na de welbekende broedermoord op Abel (leuk boek die bijbel!) maakten zij daarna nog Seth erbij. Via Seth ontstaat er een hele stroom nakomelingen die te herleiden zijn tot Noach (u weet wel die knakker met zn Ark, die op zijn beurt weer samen met zijn reisgezellen de enige overlevenden zijn waaruit wij uiteindelijk zouden zijn voortgekomen, meer hierover misschien ooit in een volgende post).
In ieder geval, hoe komt Seth dan aan nakomelingen als Eva de enige vrouw op aarde was? De pseudepigrafen worden neem ik aan niet erkend door hardcore gelovigen? Dat betekend dat de enige andere optie is dat Seth zn moeder geneukt moet hebben voor meer nakomelingen? Waar komen anders de mensen vandaan? Hmz, verwarrend want Noach komt wel nog voor in Genesis 6 tm 9, maar dat verhaald hier weer niet over. Verdulleme, zou dit betekenen dat de bijbel niet compleet of (oh horror!) niet correct is? De keuze lijkt te gaan tussen incest of incorrectheid, ai ai ai  

De pseudepigrafen verhalen er echter over dat Adam en Eva maar liefst 9 kinderen hadden (tsja, geen condoom he, dus elke keer was het raak!), waaronder ook meisjes, maar die worden weer niet erkend door bijbelaanhangers. Oef! Wat nu? Linksom of rechtsom, het lijkt wel een heel vies verhaaltje uit de playboy?