Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kwam op het idee om een nederlands indië topic te openen waar je alles over indie kwijt kunt/kunt vragen.
Hopelijk vinden jullie het een goed idee......
En dan meteen de 1e vraag:
Wie weet wat voor officiers sterren er in indie gebruikt werden den engelse of de nederlands, en werden die op de kraag of op de epulet gedragen?
Talens is het boek waar alles in staat, te koop via de (web)winkel van het Legermuseum voor 25 euro. Wel opschieten als je wil bestellen, want op 5 januari sluiten ze.
Nog even een vraag: ik heb de hele ochtend gezocht op google maar ik vind niks relevants.
Is er een officieel site waar ik meer informatie op kan vragen over een dienstplichtige soldaat die naar indie is geweest ( we zijn famillie )
Alvast bedankt!
Je moet eerst naar het Nationaal Archief in Den Haag om zijn stamboekje op te vragen, daarin staat bij welke eenheid/eenheden hij heeft gezeten. Aan de hand daarvan kun je verder op zoek naar boeken en andere informatie over die eenheid waar je familielid wellicht ook nog in genoemd wordt.
3-12 R.I. maakte deel uit van de 2e Infanterie Brigadegroep van de C-divisie '7 December'. Zoals de meeste regimenten hebben ze een gedenkboek gemaakt: 'Tiga Doeabelas'. Bronbeek heeft een exemplaar in hun bibliotheek.
De informatie was mij bekend.
Kan ik ook ergens de staat van dienst( of hoe het ook alweer heet) opvragen?
o ja nog een vraag is het vreemd als de DPL soldaat in dit geval vloeiend Maleis sprak? en hier nooit in mee in aanraking is geweest voor 1945?
alvast bedankt!