Weer het sterotype van de US re-enactor.
http://www.youtube.com/watch?v=WEYZANG- ... =endscreen
Moderator: Kugelblitz

Helaas moet ik als geschiedenisuitbeelder (ik gebruik de term reenactor al niet meer) 779 wel deels gelijk geven. Toen ik begon met deze hobby ging ervan uit dat iedereen had gestudeerd voordat het pak werd aangetrokken. Dat was slechts bij een enkeling het geval. Dat is gemiste kans.779 schreef:Morbide obesitas, niet de juiste kleding, 12 jarigen, geen kennis over de uit te beelden gebeurtenis, geen militaire training etc etc. Het is allang niet meer uit respect voor de slag en personen, maar gewoon om het soldaatje kunnen spelen. Re-enacmentgebeuren Amherst is nog voorbeeld ervan...
Inderdaad zoals erik al zegt. kan ik ook niet anders dan je daar deels gelijk in te geven. Het is alleen zo jammer dat dat soort groeppen altijd op de voorgrond staan en groepen die het wel snappen niet.779 schreef:Morbide obesitas, niet de juiste kleding, 12 jarigen, geen kennis over de uit te beelden gebeurtenis, geen militaire training etc etc. Het is allang niet meer uit respect voor de slag en personen, maar gewoon om het soldaatje kunnen spelen. Re-enacmentgebeuren Amherst is nog voorbeeld ervan...

Wat zit jouw "vind ik leuk"-knop Floris? Helemaal mee eens!Miller schreef:Ikzelf noem mijzelf en mijn groep dan ook geen re-enactment meer. ... Wij doen aan Militaire Levende Geschiedenis. Mét de bijbehorende training en het historisch bewustzijn.

Is dat niet gewoon een vertaling van het woord re-enactment? M.i. betekend het gewoon hetzelfde...Miller schreef:Ikzelf noem mijzelf en mijn groep dan ook geen re-enactment meer.Wij doen aan Militaire Levende Geschiedenis.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast