Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joep schreef:Ja kan, was ik eigenlijk niet van plan, dat gaat een petje boven mijn besteedbare budget. Zou wel gaaf zijn.
Ik zou er later wel een FN 22 bij willen voor in de holster, maar daar wacht ik even mee tot ik 18 ben en ik daar justitiële bevoegdheid over heb.
Maar misschien dat ik het nog wel ga doen ja!
Eerst nog even een jaar lid zijn van een schietvereniging e.c.t.
Ziet er wel aardig uit zo op de pop, uitrusting is wat voor de langere termijn, veelal liepen officieren in het buitenmodel met enkel de sam brown en bij uitzondering met de wandelsabel of klewang.
Tijdens oefeningen e.d. liepen ze uiteraard wel in volle bepakking.
Klopt, ik vind hem zo al erg mooi! Dadelijk met pistoolholster en eventueel nog een klewang vind ik hem al een echte officiers uitstraling hebben.
Oh en er zit een schietvereniging vlakbij bij me in de buurt, ik denk dat ik daar dan lid van word. Geld die regel van de schietvereniging ook als je gaat (zoals de overheid het noemt) 're-enacten'?
In ieder geval bedankt voor de complimentjes!
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Neen, Joep.
Sportschutters wapens mogen alleen in de kluis of op de baan gebruikt worden.
Er is geen mogelijkheid om buiten een officieel museum achterglas een wapen in de tas te hebben.
Het is gewoon niet mogelijk. Ga ook niet de fout maken door een stukje triplex er in te stoppen, want dat is ook strafbaar.
Gewoon opvullen met papier.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Ik Zou me er voorlopig niet aan wagen en t.z.t gewoon een onklaar wapen kopen. (of maken) en doe het pas als je echt vind dat alles goed is en staat, als je 100% te vrede bent over de pop en plaats.
Ik wacht er ook nog mee totdat ik een verlof etc. kan krijgen en ik ga uitbeelden.
Maar ik ga hem natuurlijk niet door midden laten zagen.
@Hajo:
Het zou op zich wel in de holster kunnen, als je verzamelruimte voldoet aan de eisen van de politie. Dan is dat in principe je kluis, het maakt tenslotte niet uit hoe je het wapen in je kluis legt.
Maar de holster blijft voorlopig toch nog wel even leeg (op opgepropte kranten na), ten eerste zou ik niet weten hoe ik er eentje moet krijgen en ten tweede wil ik eerst gaan uitbeelden en de nodige verloven er voor hebben.
En Hajo, even een vraagje.. Wat bedoel je met een stukje triplex erin stoppen?
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!