Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
We hebben dit al een tijdje bij ons thuis staan en vragen ons af van waar dit komt en voor wat het gebruikt is. Ook zoeken we van welke periode het komt.
Op het projectiel staat 90mm TP-T met daarachter, vermoed ik, een serienummer.
Iemand toevallig ook een idee of dit iets waard is?
thunderbird schreef:In nl niet toegestaan zonder verlof.
Da's vreemd, is uiteindelijk toch maar gewoon een huls?
Nu denk ik niet dat ik me hiervoor druk moet maken want ik ben namelijk van België.
Kan je me toevallig ook meer informatie over het voorwerp geven?
This is the Target Practice version of the Belgian Cartridge 90mm CAN-90 or HE Model NR-477, NR-478(HEAT), NR-488(HEAT) & NR-501. It also resembles the WP Smoke NR-502 & 480.
Following quote from ORDATA for the CAN-90:
"This is a fixed, high-explosive, antitank cartridge which uses a point-initiating base detonating (PIBD) fuze. The casing is green with yellow markings. The material of the cartridge case is unknown. The projectile body is aluminum alloy."
thunderbird schreef:In nl niet toegestaan zonder verlof.
Da's vreemd, is uiteindelijk toch maar gewoon een huls?
Nope, this is the actual bomb.
Het projectiel is een mortiergranaat. Wordt in een pijp gegooid en schiet als projectiel de lucht in. Dit is een oefenexemplaar, het scherpe exemplaar ontploft om het maar kort te zeggen. Er blijft geen huls achter; de aandrijvende lading zit gebruikelijk om de staart.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."