Tim's Verzameling...
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Arsenal Rebuilt
Heel veel Garands werden na WO2 gereviseerd door de arsenalen van het Amerikaanse leger.
Meestal werden daarbij de loop en het achterste miksysteem vervangen door na-oorlogse stukken. Soms werd ook het trekkermechanisme vervangen. Het latere miksysteem (zoals hier) werd pas geproduceerd vanaf 1947. Origineel houtwerk was meestalbeschadigd en werd vervangen door ander. De nieuwe kolf heeft meestal geen Ordnance Cartouche of Inspector Stamp meer. Wat is de stempel op de kolf??? Misschien is het een markering van het Arsenal dat de revisie deed.
Originele (onaangeroerde) Wartime Garands zijn ZEEEEEEEEEEER moeilijk om vinden. Van mijn drie Garands was er maar één waar ik niets moest aan vervangen om 'm terug volledig Wartime te zetten....
En de rommelmarkt in Normandie???? Buy the item, not the story!!!!
Johan
Meestal werden daarbij de loop en het achterste miksysteem vervangen door na-oorlogse stukken. Soms werd ook het trekkermechanisme vervangen. Het latere miksysteem (zoals hier) werd pas geproduceerd vanaf 1947. Origineel houtwerk was meestalbeschadigd en werd vervangen door ander. De nieuwe kolf heeft meestal geen Ordnance Cartouche of Inspector Stamp meer. Wat is de stempel op de kolf??? Misschien is het een markering van het Arsenal dat de revisie deed.
Originele (onaangeroerde) Wartime Garands zijn ZEEEEEEEEEEER moeilijk om vinden. Van mijn drie Garands was er maar één waar ik niets moest aan vervangen om 'm terug volledig Wartime te zetten....
En de rommelmarkt in Normandie???? Buy the item, not the story!!!!
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Timmeke
- Lid
@ Johan; buy the item, not the story?? Dat is waar en daar let ik ook op, maar ik heb deze garand gekocht uit een collectie waaronder dit wapen, wat volle amerikaanse munitie voor de M1 carabine, een na-oorlogse luger, een hitlerjugend armband, een Franse zender WO 2, een Engelse radio uit een tank WO 2, munitieladers, LAW bazooka, helm, duitse epauletten, een 5 tal belgische medailles, een boek, vele krantenknipsels startende vanaf de jaren '80, en nog wat bazaar voor de prijs van toen 12.000 frank (300 euro). Dus volgens mij heb ik hier een goede koop gedaan, het verhaal heb ik er gratis bij gekregen
.
Daarbij daar laat ik me niet gauw aan vangen, woorden zijn geen bewijs.
De nummer in de loop vermeld 3 SA 1 45.
Daarbij daar laat ik me niet gauw aan vangen, woorden zijn geen bewijs.
De nummer in de loop vermeld 3 SA 1 45.
-
johan willaert
- Lid
Deal
Dat is inderdaad een goeie deal....
Met een productiedatum tussen Maart en April 1943 en een loop van Januari 1945 is ondertussen duidelijk dat het ding ooit eens verbouwd werd....
Johan
Met een productiedatum tussen Maart en April 1943 en een loop van Januari 1945 is ondertussen duidelijk dat het ding ooit eens verbouwd werd....
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
johan willaert
- Lid
Agusta Arsenal
Deze Garand werd gereviseerd in het Agusta Arsenal.
De code AA41641 toont dit aan (het nummer is een intern codenummer voor dit arsenaal)
Soms werd AA gevolgd door de code van de Ordnance Inspector
vb:
A A E
A A
A G
A A L
A A
A S
Rgds,
Johan
De code AA41641 toont dit aan (het nummer is een intern codenummer voor dit arsenaal)
Soms werd AA gevolgd door de code van de Ordnance Inspector
vb:
A A E
A A
A G
A A L
A A
A S
Rgds,
Johan
29th Let's Go!!!!!
-