Waarde van US papieren?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Daan S.
Lid

Waarde van US papieren?

Bericht door Daan S. »

Wat is de waarde ongeveer van deze set papieren?
En zijn US papieren of foto's zowiezo duurder in waarde omdat je dit minder ziet dan bijv. Duits?
--------------------------------------------------------------------
THIS SET OF WW II DOCUMENTS INCLUDES PROMOTION PAPERS, SPECIAL ORDERS, ENVELOPES WITH DATES, LETTER OF APPRECIATION SIGNED BY A MAJOR GENERAL AND ISSUED BY THE SECRETARY OF WAR, PICTURE, EUROPEAN THEATER OF OPERATIONS CERTIFICATE OF MERIT, LETTER OF CHANGE IN DESIGNATION, INFORMATION FOR OFFICERS, A MEMORIAL CARD FOR A SOLDIER, AND A FEW OTHER PAPERS.

MOST OF THESE PAPERS WERE ISSUED BY EITHER FORT BRAGG,N.C. OR THE HEADQUARTERS WESTERN PENNSYLVANIA MILITARY DISTRICT, SECOND ARMY.

THESE PAPERS ARE ALL DATED.
--------------------------------------------------------------------

Afbeelding
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Ik denk dat deze papieren tussen 10 en 25 dollar gaan doen. Ik neem aan dat ze in amerika worden aangeboden. in nederland zie je ze bijna nooit. In belgie bij sommige handelaren, maar dan is het wel duurder dan in de U.S. Het zijn helaas niet echt spannende papieren. :cry:

Ik hou meer van discharge papieren met foto's van de soldaat en dan nog het liefst met zijn dogtags erbij. :P
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Uiteraard is een handtekening van een Generaal altijd bijzonder, als het om een pentekening en geen stempel gaat!
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

seabee schreef:Ik hou meer van discharge papieren met foto's van de soldaat en dan nog het liefst met zijn dogtags erbij. :P
Ja wie niet... :D
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Miesjel schreef:
seabee schreef:Ik hou meer van discharge papieren met foto's van de soldaat en dan nog het liefst met zijn dogtags erbij. :P
Ja wie niet... :D
Is regelmatig te koop op ebay.com, is daar niets bijzonders.