Goedemorgen,
Deze knoop heeft mijn zoon gevonden op het strand van Normandië. Weet iemand waar deze knoop toebehoorde?
De tekst die ik kan lezen is: “ qit qui mal” of iets wat daar op moet lijken.
Bedankt alvast
.
Knoop gevonden strand Normandië
- Combat Collector
- Lid
- Gegeven: 10 keer
- Ontvangen: 28 keer
Re: Knoop gevonden strand Normandië
Britse General Service knoop uit de Tweede Wereldoorlog. Deze waren in gebruik van 1902-1952.
"The tragedy of war is that is uses man's best to do man's worst."
Bedankt voor je reactie. Het zal dan waarschijnlijk in de periode van de tweede wereldoorlog achter gebleven zijn, gezien de invasiestranden hier natuurlijk.Combat Collector schreef: 11 aug 2024, 10:32 Britse General Service knoop uit de Tweede Wereldoorlog. Deze waren in gebruik van 1902-1952.
Of zou het ook nog uit de eerste wereldoorlog kunnen komen? Is daar op enige manier achter te komen?
En heeft de knoop, behalve een mooie historische waarde, nog enige financiële waarde, of zou er een museum in geïnteresseerd zijn?
Of zijn dit knopen waarvan er heel veel gevonden zijn?
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 116 keer
- Ontvangen: 87 keer
Veel waarde zal het niet hebben, 5-10 euro misschien? Vooral leuk vd vinder dat hij m heeft gevonden op het strand. Ik zou m houden ivm de bijzondere vindplaats! Doe eens research, je weet immers welk landingsstrand het is, altijd leuk!
Ik wil niet te veel plezier ontnemen, maar bedenk ook wel dat er sindsdien vele mensen op die stranden hebben gelopen, waaronder talloze re-enactors met mogelijk dezelfde knopen.
Is uiteraard niet ontdenkbaar dat het een originele betreft die in de oorlog is achter gelaten. Erg leuke vondst.
Is uiteraard niet ontdenkbaar dat het een originele betreft die in de oorlog is achter gelaten. Erg leuke vondst.
Zeker heel leuk voor de vinder. Toch bijzonder om na 80 jaar en duizenden toeristen, toch zoiets te vinden.patrickh schreef: 11 aug 2024, 22:52 Veel waarde zal het niet hebben, 5-10 euro misschien? Vooral leuk vd vinder dat hij m heeft gevonden op het strand. Ik zou m houden ivm de bijzondere vindplaats! Doe eens research, je weet immers welk landingsstrand het is, altijd leuk!
Ik ben vollop internet een degelijke aan het nalopen! Erg interessant
Ja daar zat ik ook wel aan te denken, tijdens ons bezoek hier liepen er veel mensen verkleed als soldaat rond.martinus schreef: 12 aug 2024, 12:44 Ik wil niet te veel plezier ontnemen, maar bedenk ook wel dat er sindsdien vele mensen op die stranden hebben gelopen, waaronder talloze re-enactors met mogelijk dezelfde knopen.
Maar deze knoop ziet er wel erg versleten en oud uit. Zou er behalve slijtage nog iets te zien zijn waardoor je kan aannemen dat het een originele knoop is?