Beste buren,
Plaketten in bijlage op een rommelmarkt gevonden.
Kennis hier (en zelfs op het net) schaars te vinden.
Daarom doe ik beroep op uw kennis.
Graag info :
Maker/Uitgever
Gelegenheid
Dank voor de hulp.
Mauser 1889
België
Topic aangepast.
Arnhem plakket
Verplaatst van Verificatie & taxatie (geallieerd) naar Identificatie onbekende militaria op 22 apr 2025, 00:14 door asjemenou
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 117 keer
- Ontvangen: 89 keer
Re: Arnhem plakket
Staat er op wat het is, toch. Kitch, uitgegeven op de 50e verjaardag Slag om Arnhem.
-
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 73 keer
- Ontvangen: 129 keer
Mauser,
Zijn het sleutelhangers?
Vaak kom je dit soort memorabilia op rommelmarkten, zwarte markten (Beverwijk) e.d. tegen. De verkopers hebben vaak een connectie met een lage loonland waar dit soort memorabilia wordt geproduceerd. Het zijn fantasiestukken en geen militaire verstrekking.
Zijn het sleutelhangers?
Vaak kom je dit soort memorabilia op rommelmarkten, zwarte markten (Beverwijk) e.d. tegen. De verkopers hebben vaak een connectie met een lage loonland waar dit soort memorabilia wordt geproduceerd. Het zijn fantasiestukken en geen militaire verstrekking.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid
Het zijn dikke koperen/messing platen met een diameter van 8cm. Beetje lomp voor een sleutelhanger en een beetje robuust van materiaal om in een laag loonland te produceren. Denk eerder een plaatselijke uitgifte van een gemeente of vereniging. Groeten en dank
Ze doen mij vooral denken aan de versieringen die aan de halsters van (trek)paarden werden/ worden gehangen, maar ik kan de juiste naam er zo snel niet bij vinden.