authenticiteit SS Dolk
-
- Lid
authenticiteit SS Dolk
Beste leden van het wo2 forum, ik heb recentelijk een SS dolk bemachtigd van een man uit Zeeland. Hij wilde er niet veel over vertellen, waardoor ik mij nu afvraag of de dolk origineel is. Hierbij dus de vraag of de dolk echt is en wat ik ervoor zou kunnen krijgen? Kunnen degene met kennis over dit onderwerp mij hierbij helpen? Ik zal wat afbeeldingen toevoegen onderaan dit bericht.
- LDO
- Lid
- Gegeven: 54 keer
- Ontvangen: 86 keer
Re: authenticiteit SS Dolk
Goedenavond, en welkom hier.
De verkoper wilde er niets over vertellen omdat het spannender klinkt als je geheimzinnig doet.
Maar het is een late, hele late reproductie van een Spaans bedrijf dat allerlei historische wapens namaakt.
De greep is van plastic, de adelaar en de pastel is overduidelijk plastic met een chromelaagje. Behalve de punt is het lemmet bod en niet geetst.
Te bestellen bij de officiële Denix dealer voor rond de 75 euro schat ik.
https://www.denix.es/en/
De verkoper wilde er niets over vertellen omdat het spannender klinkt als je geheimzinnig doet.
Maar het is een late, hele late reproductie van een Spaans bedrijf dat allerlei historische wapens namaakt.
De greep is van plastic, de adelaar en de pastel is overduidelijk plastic met een chromelaagje. Behalve de punt is het lemmet bod en niet geetst.
Te bestellen bij de officiële Denix dealer voor rond de 75 euro schat ik.
https://www.denix.es/en/
-
- Lid
Re: authenticiteit SS Dolk
Is inderdaad reproductie.
Jammer dat mensen dit verkopen voor echt.Al zullen er ook wel mensen zijn die het echt niet weten, maar leg de zaak dan zo uit …
Jammer dat mensen dit verkopen voor echt.Al zullen er ook wel mensen zijn die het echt niet weten, maar leg de zaak dan zo uit …