Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Schlueter
Lid
Ontvangen: 2 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Schlueter »

Helemaal met je eens. Sommige verkopers verkopen nepzooi, maar weten soms niet dat ze namaak spul aanbieden.
Doe inderdaad research of vraag een kenner voor je honderden euro's bied op een item met een "trust me bro, het is echt" omschrijving.

Echter zijn sommige kopers bang om iets te laten checken om te voorkomen dat een ander er op word geattendeerd en wel echt blijkt te zijn. Linke strategie maar soms heb je echt koopjes.
Schlueter
Lid

Bericht door Schlueter »

Kijk, schuurvondsten, Nederlandse helmen met leeuw.
Overduidelijk nieuwe nepleeuwen.
Benieuwd welke sukkels er deze keer intrappen.
https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... laat-duits
LDO
Lid
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 86 keer

Re: Let op ! M1 Helm Oplichter/Namaken Leermakerij Zutphen

Bericht door LDO »

Schlueter schreef: 17 jun 2025, 17:44 Ik kwam op dit forum terecht nadat ik die persoon googlede.
Leermakerij Zutphen, voorheen Wolverine op Marktplaats.
Daniel is zijn echte naam.
Hij maakt zelf gerestaureerde helmen. Ik vermoed al zo'n 20 jaar geleden aan Clements?
Levert nu helmen aan Delware.
Ja, Wolverine duikt hier sinds 2021 af en toe op. Misschien al eerder met een andere alias.
De kenner die een COA wilde hebben voor een veldfles met een gat er in. Was een hele vermakelijke mail, staat hier nog ergens. Reageert op een MP advertentie en eist een certificaat van echtheid, want een kenner zoals hij neemt geen genoegen met het verhaal. Nou, Reageer dan niet!
Dus een jonge branie, zoals we misschien allemaal geweest zijn toen we begonnen er er wat kijk op kregen.
Ik dacht bij mijn 10e EK ook dat ik wel als een expert gold. Nu heb ik er 150 +, en heb ik de mensen ontmoet of bevriend die er echt iets van weten. En ik ben nederig naar ze. Heel nederig... _/-\o_
Er is zoveel te leren op wat voor gebied dan ook.
LDO
Lid
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 86 keer

Bericht door LDO »

Schlueter schreef: 27 jun 2025, 16:50 Kijk, schuurvondsten, Nederlandse helmen met leeuw.
Overduidelijk nieuwe nepleeuwen.
Benieuwd welke sukkels er deze keer intrappen.
https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... laat-duits
Die zijn er idd wel heel overduidelijk later op bevestigd. Je ziet de beschadigingen nog zitten van de originele die er af gestoken zijn. 🤨
Schlueter
Lid

Bericht door Schlueter »

LDO schreef: 28 jan 2023, 10:56 Klinkt als een redelijke deal voor een EK1 tegenwoordig, is echter een gevalletje flessentrekkerij. Dit is één van de beruchte Floch reproducties en vanwege de luchtige beschrijving denk ik dat de verkoper dat donders goed weet. De vervaardiger heeft ze altijd als reproductie verkocht op grote beurzen, de kopers hadden/hebben echter minder last van een slecht geweten. Floch maakt hele goede repro voor reenacting of verzamelaars die een goede reproductie in een uitstalling willen laten zien. Maar het blijft naoorlogse namaak zonder historische waarde.

Screenshot_20230128-103915_Marktplaats.jpg

Screenshot_20230128-103855_Marktplaats.jpg

Screenshot_20230128-103839_Marktplaats.jpg

Screenshot_20230128-103820_Marktplaats.jpg
Ik zit in oudere postings te kijken, vandaar het terug halen uit het verleden van deze post.

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat replika makers hun spul niet markeren uit het zicht.
Zo maak je het oplichters te makkelijk om als echt te verkopen.
Markeren uit direct zicht (b.v. achterop zou wel zo netjes zijn.