Aparte canvas tas / pukkel 1954 (KL?)

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 11 keer

Aparte canvas tas / pukkel 1954 (KL?)

Bericht door Kugelblitz »

Ha heren (en dames),

Graag maak ik gebruik van jullie expertise aangaande deze mij onbekende canvas tas.
Lijkt me een typisch object van de KL, de dikke groene canvasstof waar alle pukkeltjes van gemaakt zijn en de bekende messing gespjes. De afmetingen/verhoudingen zijn echter anders. Deze tas is een stuk langer/hoger en er is ook geen vakverdeling van binnen en er zijn ook geen gespen of riemen aan de achterzijde om hem als rugzak of iets dergelijks te kunnen dragen. Wel dus een gesp aan beide zijkanten om een schouderriem aan te bevestigen.

Afmetingen ca. 30 x 22 x 16 cm.

Tas is gestempeld met gele 'A's' (algemeen gebruik?) en aan de binnenzijde van de flap 1954 als ik het goed lees. Best een vroeg exemplaar dus.

Groet,

Kugel! :mrgreen:
thumbnail_IMG_0143.jpg
thumbnail_IMG_0141.jpg
thumbnail_IMG_0142.jpg
thumbnail_IMG_0144.jpg
Laten we het vooral gezellig houden! :)
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 74 keer
Ontvangen: 131 keer

Re: Aparte canvas tas / pukkel 1954 (KL?)

Bericht door asjemenou »

De tas ziet er inderdaad wel KL gerelateerd uit maar hij komt mij niet bekend voor. Het zou mogelijk een draagtas voor een apparaat of reserveonderdelen kunnen zijn.
Je zou het eens kunnen vragen aan het NMM in Soesterberg; https://www.nmm.nl/nl/over-ons/contact/
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!