K98 kijker uit wo2 of er na?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Harrissen
Lid

K98 kijker uit wo2 of er na?

Bericht door Harrissen »

Geachte,

Ik heb een wo2 kijker in mijn vizier haha.
Een bekende denkt dat hij naoorlogs is, maar de verkopende partij zegt dat hij wo2 is.

Ik heb er alleen niet heel veel verstand van en wil graag weten of iemand van jullie kan zien uit de foto's in de bijlage of deze:
1)uit wo2 is
2)origineel
3)naker
4) jaartal.
5) wil geen aanpassingen doe aan de k98 die permanent zijn denk aan gaten, lijm, ed ed.
6) is er ook een site waar je dit kan controleren op serienummer uit welke tijd etc hij komt?

Heel erg bedankt alvals
Bijlagen
Screenshot_20251017_210621_Gallery.jpg
Screenshot_20251017_210634_Gallery.jpg
Screenshot_20251017_210648_Gallery.jpg
Harrissen
Lid

Re: K98 kijker uit wo2 of er na?

Bericht door Harrissen »

3) naker = maker
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 75 keer
Ontvangen: 131 keer

Bericht door asjemenou »

Harrissen schreef: 17 okt 2025, 21:27 Geachte,

Ik heb een wo2 kijker in mijn vizier haha.
Een bekende denkt dat hij naoorlogs is, maar de verkopende partij zegt dat hij wo2 is.

Ik heb er alleen niet heel veel verstand van en wil graag weten of iemand van jullie kan zien uit de foto's in de bijlage of deze:
1)uit wo2 is
2)origineel
3)naker
4) jaartal.
5) wil geen aanpassingen doe aan de k98 die permanent zijn denk aan gaten, lijm, ed ed.
6) is er ook een site waar je dit kan controleren op serienummer uit welke tijd etc hij komt?

Heel erg bedankt alvals
Over de telescoop kan ik zelf weinig zeggen. Komt bij dat je foto's ook niet echt duidelijk zijn. Het enige wat mij opvalt is dat je eigenlijk niet weet wat je koopt. Mijn advies is dat als je zo'n telescoop wilt aanschaffen, doe van te voren goed onderzoek. Bouw kennis op en laat je niet teveel leiden door wat anderen zeggen. Dit kan je veel geld besparen en een teleurstelling voorkomen.
Zelf prutsen om zo'n telescoop op een Mauser K98 te monteren lijkt mij ook geen goed idee. Een kenner zal dit immers altijd zien. De waarde van je Mauser (mocht je deze hebben) zal er negatief door worden beïnvloed. Positieve kritiek van mijn kant. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Verplaatst van Afbeeldingen naar Verificatie & taxatie (as) op 18 okt 2025, 02:27 door asjemenou

Harrissen
Lid

Bericht door Harrissen »

Ja snap ik. Je hebt gelijk. Beter wat meer uitgeven en een goede kopen. Ik zit te denken om bij militariaplaza.nl of bij imcs wat te gaan kopen
CollectorWo2
Lid
Gegeven: 40 keer
Ontvangen: 40 keer

Bericht door CollectorWo2 »

https://www.worldwarcollectibles.com/shop.php?ps=1
ook betrouwbaar.
Maar zelf kennis is ook belangrijk.