Hallo,
Ik heb dit magazijn gevonden in Ardennen België. Na elektrolyse, een grondige poetsbeurt en behandeling ziet het er heel mooi uit.
Kan iemand helpen met de identificatie? Ik had al doorgekregen óf Britse stengun óf Duitse mp40. Maar als ik de foto’s vergelijk hebben geen van deze modellen een magazijn waarbij op de smalle kant 4 gaatjes te zien zijn (zie foto).
Zou het van een Franchi LF-57 kunnen zijn?
Het is 24cm lang.
Iemand een idee?
Alvast bedank!
Kristof
Magazijn
Re: Magazijn
Ze lijken best veel op elkaar maar, ik vind hem inderdaad ook verdacht veel op het Franchi LF-57 magzijn lijken. Het is sowieso geen duitse mp 40 omdat die altijd 2 strepen in het magazijn heeft zitten. Misschien is het wel een speciaal type sten gun magazijn. Maar ik denk dat het het een Franchi LF-57. Wat eigenlijk best raar is omdat dat type wapen in 1957 gemaakt is. Welke plek heeft u ergenst gezocht? Misschien valt er iets te linken.
-
Krstf
- Lid
Hallo, dat is al interessante informatie! Dank je wel, ik kan de mp40 al uitsluiten.
Deze is gevonden in de Belgische Ardennen in de bossen aan Malmedy samen met nog enkele andere oorlogsrestanten uit WO2 (kogelhulsen, bomfragmenten,...). Ik denk dus dat ik echt verder moet zoeken naar een wapen van in die tijd.
Deze is gevonden in de Belgische Ardennen in de bossen aan Malmedy samen met nog enkele andere oorlogsrestanten uit WO2 (kogelhulsen, bomfragmenten,...). Ik denk dus dat ik echt verder moet zoeken naar een wapen van in die tijd.
Ah oke wat voor kogel hulzen waren dat precies?
U kan inderdaad veder zoeken maar het wilt niet altijd zeggen dat het wapen er ook daadwerkelijk ligt en als er een wapen ligt kan het ook nog een een andere zijn. En meestal is de kans best klein dat mensen wapens vinden. Maar wie weet heeft u wel geluk.
Maar weet wel dat u niet in de ardennen mag zoeken en dat er hoge boetes opstaan tot zelfs in beslagname van een metaaldetector.
U kan inderdaad veder zoeken maar het wilt niet altijd zeggen dat het wapen er ook daadwerkelijk ligt en als er een wapen ligt kan het ook nog een een andere zijn. En meestal is de kans best klein dat mensen wapens vinden. Maar wie weet heeft u wel geluk.
Maar weet wel dat u niet in de ardennen mag zoeken en dat er hoge boetes opstaan tot zelfs in beslagname van een metaaldetector.
-
Krstf
- Lid
Dank je voor de reactie Daan,
ik bedoel wel op het internet verder zoeken naar het wapen waarvoor dit magazijn werd gebruikt
De kogels die ik heb gevonden behoren sowieso niet toe bij het wapen, dat kan ik ook al uitsluiten.
ik bedoel wel op het internet verder zoeken naar het wapen waarvoor dit magazijn werd gebruikt
De kogels die ik heb gevonden behoren sowieso niet toe bij het wapen, dat kan ik ook al uitsluiten.