Hallo, ik doe aan metaalvissen en heb onlangs een granaat kop gevonden.
Ik wist dat toen nog niet en heb het ding na het maken van de foto's voorlopig weer onder water gelegd.
Inmiddels ben ik er achter dat het de kop is van een anti tank granaat die afgevuurd word door de schoudergedragen Carl Gustav.
Ik denk dat je aan de binnenkant tegen de tracer aankijkt.
Ik weet alleen niet of het oefen- of scherpe munitie is, aangezien het er niet met zoveel woorden opstaat.
Als het scherpe munitie betreft zou dat kunnen betekenen dat er nog explosieve stof achter het schotje zit.
Is er iemand die hier meer kennis over heeft?
Gevonden: Carl Gustav anti tank oefen? granaat kop.
-
Badger
- Lid
Re: Gevonden: Carl Gustav anti tank oefen? granaat kop.
Ik denk dat de kans groot is dat er nog een lading aanwezig is. Ook al heb ik niet echt verstand van dit soort moderne munitie. Lijkt het me toch beter om het voor de zekerheid wel te melden want volgens mij mag je het ook niet hebben dus dan is melden wel de beste optie.Badger schreef: 26 nov 2025, 20:48 Hallo, ik doe aan metaalvissen en heb onlangs een granaat kop gevonden.
Ik wist dat toen nog niet en heb het ding na het maken van de foto's voorlopig weer onder water gelegd.
Inmiddels ben ik er achter dat het de kop is van een anti tank granaat die afgevuurd word door de schoudergedragen Carl Gustav.
Ik denk dat je aan de binnenkant tegen de tracer aankijkt.
Ik weet alleen niet of het oefen- of scherpe munitie is, aangezien het er niet met zoveel woorden opstaat.
Als het scherpe munitie betreft zou dat kunnen betekenen dat er nog explosieve stof achter het schotje zit.
Is er iemand die hier meer kennis over heeft?
Staat erop wat het is TP T is Target Practice ,Tracer dus oefen.
Nemo Me Impune Lacessit
-
Badger
- Lid
Ah, dus dat is TP T, nou dat is goed om te weten. Bedankt voor de info, dat kan ik dan ook noemen als ik evt melding maak.