Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben al lang niet meer hier geweest maar de hobby is nog steeds doorgegaan. Oa het vinden van spul met of zonder de MD.
Ik dit geval heb ik bij ons in het dorp een tanktrack gevonden van de sherman tank. Gewoon tijdens het wandelen met de hond
Ik ga er een Mancave item van maken. Leuk item om over te praten.
Opmerkelijk vondst. Het zal je wel moeite hebben gekost om de track te vervoeren.
Zo aan de vindplaats te zien, lag de track op een akker. Mogelijk is de track ooit aan de kant gegooid door een akkerbouwer. Van dergelijke objecten op zijn land zal de akkbouwer niet blij worden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Inderdaad aan de zijkant van een akker gevonden. En ja het ding is enorm zwaar en alleen dat ding in de auto leggen was nogal een klus. Niettemin vind je zoiets niet elke dag dus de moeite wil ik wel nemen. Ik ga nog even wat roest verwijderen en en preserveren. Ik maak er een glazen plaat op met daar daaronder een kleine sherman tank en een plaatje waar en wanneer ik het gevonden heb. Leuk voor de Mancave hoewel deze al behoorlijk vol is met oa een PAK 40 wiel.
De track is afkomstig van een Amerikaanse M4 Sherman-tank van de 2e Pantserdivisie, ook wel bekend als "Hell on Wheels".
De chevrontracks tonen zowat geen sporen van slijtage, daten het aantal tracks doen vermoeden dat dit waarschijnlijk van de tanks is afgevallen.
Het eindresultaat zal ik straks hier ook weer posten.
We zien het eindresultaat met belangstelling tegemoet.
Dat de track geen sporen van slijtage heeft zou inderdaad kunnen betekenen dat het een reservetrack is geweest. Mogelijk heeft het ook tot extra bepantsering van een tank gediend. Zie; https://imgur.com/9BBPp3k
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!